Vem kan ta en fet kvinna på allvar?
Calle Schulman är ändå en ganska intressant människa på så sätt att han ofta skriver sig varm om vikten att inte mobbas och vara taskig och om allt det där som egentligen är VIKTIGT (typ relationer och lycka och att må bra osv) och så får han lite klappar på axeln för att han är så fin och bra människa.
 
Sen letar han fram en bild på typ mig som han tycker är osmickrande och lägger sen upp den som en motpol till nån annans bild, typ Carolina Gynning där hon visar sin vältränade kropp. Kanske skriver han att "den här människan (tjocka lady dahmer) är emot träning" (vilket såklart inte är sant men det är kanske för svårt för Calle att förstå en text som handlar om retuschering och hets förklädd till pepp) och myser ordentligt för HA nu fick hon! Nu fick Lady Dahmer minsann, alla ser att hon är tjock och äcklig och att hon bara är avunsjuk på Carolina. Typ. Det krävs ingen examen för att förstå syftet med Calles bildval eller texter. 
 
 
 
 
Det är ju inte första gången Calle uttrycker sig hånfullt om mitt utseende. Vet inte om ni minns när han la ut videoklipp där han hånade min kroppsbehåring och piercingar? Ja sån är han ju. Han hatar kvinnor, framförallt kvinnor som inte viker undan, som inte är mähän. Kvinnor som argumenterar emot eller kritiserar honom eller sånt han gillar. Oavsett vilken ton detta sker i. 
 
Han är ju inte unik heller. Inte heller det han gör med min bild. Jag kan inte räkna antal gånger som människor använt sig av mitt utseende eller vikt för att ogiltigförklara mina åsikter eller texter. Det är talande, både för hur man behandlar kvinnor (för sällan gör man samma sak som män, typ kolla vad ful han är vem bryr sig vad han säger om xxx) men också för hur tjocka blir bemötta. Det spelar ingen roll vad det handlar om, men nästan varje gång jag skrivit nåt som uppmärksammats så slutar det med att min vikt, min kropp, min kost, min eventuella livsstil ska granskas och sågas. Det är egentligen helt sjukt hur människor beter sig, men är man tjock så provocerar det mer än nåt annat. 
 
FT

Han skrämmer mig så mycket. Och det skrämmer mig att han uppfostrar två barn, faktiskt. Det förvånar mig att kvinnor dras till honom - av många olika orsaker förvånar det mig...
Tänk vad mycket bättre människa du är! Det måste ju ändå kännas rätt bra?

Svar: Ja han är läskig faktiskt. Han har en våldsam personlighet.
ladydahmers.blogg.se

Frida

Nu är jag ytlig men vem fan är han att kalla folk groteska? Hade använt hans bilder som bot mot hicka. Är inte det också jääävligt 2009 att hacka på folks utseende för att få uppmärksamhet? Cs borde lägga den energin på att arbeta för att inte vara ett jävla praktarsle istället.

Emma

FT

Var försiktig med att lägga "skam" på kvinnor som dras till idioter. Vi kvinnor lär oss tiiidigt att vi duger endast om vi gör oss fina för män - hur sviniga de än är. Och på så sätt lär vi oss att gå männens ärenden och trycka ner kvinnor år dem. Det är liksom (tyvärr) undantag att en kvinna gör samma sak som män, alltså tycka att de duger utan en mans godkännande. Och tycker man själv det så hojtar alla män omkring en om hur värdelös man är för att man inte gör och ser ut som de vill.

Cecilia

Förutom förfärligt så tycker jag det är ett rätt så intressant beteende. Jag hänger inte på sociala medier, så jag är inte van vid tongångarna där. Men som han skriver verkar han förvänta sig medhåll, vilket är lite förvånande då han uttrycker sig på ett så pass irrationellt sätt. Det är väl ett tydligt tecken på att han har sin grupp som inte granskar det han säger och gör. En konstruktiv diskussions verkar utom räckhåll, han vill uppenbarligen bara skada... Det får mig att tänka på en kollega som har varit del i en jobbkonflikt (som jag inte har full insikt i). Varje gång jag träffar honom snackar han oförbehållet skit om våra gemensamma kollegor. Det enda jag kan tänka där är att han måste vara extremt sårad (berättigat eller inte, vad vet jag, sånt är ju också högst subjektivt) för att bete sig på det sättet... Om Calle är god vän med Gynning kan det väl förklara (men inte rättfärdiga) beteendet... Eller så vill han som sagt bara skada, och tar sin chans där han ser den. Så egentligen kanske inte så konstigt beteende om vi hade pratat om en 15-åring som kämpar för sin (första-) plats i gruppen? Men en vuxen människa... Äh jag vet inte.

Annie

Fruktansvärt detta. Helt otroligt att tjock kvinna kan provocera Calle (och många andra) så att de tuggar fradga. Att vi tjocka genom att bara finnas till provocerar andra så mycket, och att vi genom att bara synas tydligen uppmuntrar till ohälsa?! Vad ska vi göra? Gömmas undan någonstans som man gjorde med spetälska förr i tiden?

Calle Schulman är en vidrig människa, alltigenom rutten. Förlåt, det är sällan jag säger så om andra människor men nu är det berättigat. Hans kvinnohat är så tydligt och det skrämmer mig att han är 2-barnsfar.

Katarina Ek

”Lady Dahmer är nog det vidrigaste vi har i det här landet” alltså det känns overkligt och oändligt sorgligt att en offentlig person kan säga sånt högt utan att det blir rubriker.

A

Haha, är det farligt att lyssna på Lady Dahmer? Det enda "farliga" med att lyssna på LD är kanske att någon fet stackare där ute äntligen efter 20 år vågar ta på sig en bikini i sommar. Eller att någon normviktig kvinna där ute med liiiite fett runt buken slutar att dra in magen när hon vistas i det offentliga rummet.
LD är EN person mot ett helt samhälle som fullkomligen bombarderar tjejer och kvinnor med ett ideal som de flesta av oss inte kan leva upp till om vi inte svälter, hetstränar eller opererar oss. Inte ens de supersnygga, smala och vältränade kvinnorna kan ju leva upp till det utan att photoshoppa bilder på sig själva för fan.

”Lady Dahmer är nog det vidrigaste vi har i det här landet”
Där hör ni, Anders Eklund, Hagamannen, alla mördare, gängmedlemmar, pedofiler, sexuella sadister osv. LD är vidrigare än er!

Jennie

Helt mållös. Han är väldigt obehaglig.

NerdyBooks

Förstår inte hur man kan bete sig så? Varför tror han att han har den rätten? Och sen undrar jag vad han ens gör? Varför vet man vem han är?! Sååååååååå ointresserad av jävla Schulman. Både ser ut och beter sig som en spyhink.

Louise

Även om man inte gillar din filosofi kring mat och vikt så behöver man inte bete sig som ett jäkla svin. Det går ju att hålla en konstruktiv och sansad debatt. Jag har alltid fått väldigt dåliga vibbar av Schulman, och blivit lite chockad när ganska många smarta kvinnor jag känner hyllat hans självbiografier och grejer... Tänkt att jag kanske missbedömt min magkänsla om honom, men detta bevisar ju helt klart att min svin-radar inte är off. Hemsk tanke att han får så mkt utrymme för sitt hat, och att han också uppfostrar barn.

Manshatare

Men vad har han för problem med dig egentligen? Är det bara för att du är tjock? Eller har ni bråkat om annat?
Han ä fan vidrig

En annan Jennie

Louise: vill bara förtydliga att det är Calles bror Alex som har skrivit böcker. Vad Calle gjort för något vette fan. Med det sagt så har ju också Alex sagt och gjort en del dumheter (framför allt tidigare), men tänker ändå att han inte ska lastas förd en skit som hans bror gör... 😏

Maia

Vad händer? Hur kan en människa uttrycka på det sätt som CS gör utan att få mer skit för det? Skulle mina elever bete sig så skulle det bli kränkningsanmälan, värdegrundsarbete och samtal hem, där föräldrarna i sin tur förhoppningsvis hade gett Fortnite-förbud i en månad samt tvingats be om ursäkt på sina bara knän. Vad blir CS:s konsekvenser? Jag har aldrig fattat vad han är känd för men vill företag, eller andra kändisar, förknippas med den mobbaren?

Johanna

Jag är chockad. Hur kan en vuxen människa uttrycka sig så som CS gör om en annan människa??? Vad är syftet? Det är i mina ögon ren mobbning. Och har han ens rätt att använda dina bilder utan lov, Lady Dahmer?

IA

Klimatförändringar? Massflykt? Massfolkmord? Kärnvapenkrig? Isen smälter?

Aggressivt..Är det så här det ska vara?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/tumult-under-ungdomsmatch-ledare-ska-ha-slitit-ner-lyckselespelare

FT

Emma
Jag kommer fortsätta förvånas att kvinnor vill ha med honom att göra. Jag tar mig den rätten.

Linnea

Märkligt hur han egentligen inte svarar konstruktivt på en enda fråga i konversationen ovan. Han försöker inte ens. Upprepar bara samma elakheter. Fy fan.

Jenny

Calles bror alex är också en ond sopa som skriver skitdåliga böcker om sina föräldrar som tagit nåt glas sherry tre gånger för mycket, varit lite förbannade två gånger under hans barndom och typ dött när han var 30 snyft upphöjt i oändligt på det.
Calle är så jävla ful att klockorna stannar. Han är vanskapt. Så det är riktigt talande för hans självinsikt att han kallar någon ”grotesk”. Alltså de två bröderna, och deras fruar dessutom, är sjukt skabbiga. Snälla ta bort dom från yttrandefriheten.

Charlott Axenström

Han är ingenting, kan nog ingenting , förstår nog ingenting. Ser ut som ingenting! Vad har han att komma med? Ingenting!

Linn

Men gud. Väldigt oinsatt i detta så är djupt chockad över att det ens går att bete sig på det här sättet? Vad i helvete.

Jos

Calle Schulman är en otroligt mediekåt, uppmärksamhetstörstande och ryggradslös person. Det finns ingen kärna i hans åsikter utan han gör allt för att få uppmärksamhet och befinna sig i ”smöret”. Har fått möjlighet att betrakta den krets av människor han rör sig inom (trendiga snubbar i Stockholms innerstad) och kan säga att det är en av de mest vidriga och förljugna miljöer jag har befunnit mig i. Förvånar mig inte det minsta att han behandlar kvinnor som han gör, det går helt i linje med den mentalitet jag sett i klicken runtomkring. Utåt sett och officiellt otroligt mycket för jämställdhet och uttalade feminister, inåt sett och mot kvinnor i deras närhet - totala mansschauvinister. Hårda ord men jag får lust att kräkas när jag tänker på de här snubbarna och hur de agerat. De är dinosaurier förklädda till moderna hipsters, hoppas att de dör ut snart.

Jenny

Nu agerar jag hobbypsykolog här och vill bara säga att inget ursäktar hans beteende. Har man problem från barndomen får man gå till en psykolog och reda ut de. Från hans brors böcker verkar han haft en mamma som varit mkt dysfunktionell och alkoholist. En mamma som tryckt ner dem, förnedrat dem, varit hård. Han klarar därmed inte av starka kvinnor och har ett hat mot kvinnor som tar sig uttryck på bland annat detta sätt. En liten pojke i en mans kropp som känner sig osynlig och oälskad av sin mamma och därför måste trycka ner kvinnor som han upplever för starka och får tade har han känner för sin mamma. Återigen så ursäktar detta inte hans vidriga beteende. Jag tänker också att de är väldigt sorgligt att han kommer föra över detta till sina barn.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog