Jag har nästan alltid haft reklam här
Alltså förlåt, jag tror egentligen att jag vill sluta blogga. Samtidigt som jag inte vill det. Jag har massvis att säga men jag har tappat intresset tror jag. Och tid! Hur fasiken hade jag tid att blogga förr? Jag började ju när jag var föräldraledig med N. Tio år sen nästan. Och hade ju massa tid medan jag ammade. Å andra sidan så var väl kanske kvaliten på inläggen då lite annan och framförallt förväntningarna på innehållet var något lägre. 
 
Jag vill skriva böcker istället. Och måla tavlor. 
 
Fick en fråga förresten. Eller samma fråga flera gånger eftersom att jag inte godkänt kommentarer på länge. 
 
Frågan: "Hur kommer det sig att du tackat ja till att ha reklam nu här inne ? Du skrev endel om just "stoltheten" att inte ha det förut." samt "Jaha blev det censur för att jag frågade över all reklam här på bloggen ? Märkligt i så fall. Tror fortfarande att mina kommentarer kanske inte har modifierats (el vad heter ) då är det ok såklart. Men det är reklam för även SATS och sånt jag skulle benämna som endel av vår tids kroppshets. Förklara gärna orsaken till all reklam här inne plötsligt och hur du tänker kring detta."
 
Jag har nästan alltid under mina tio år som bloggare haft reklambanners. En period hade jag inte det. Men nu har jag det. Har haft i två år nu. Jag har satt gränsen vid viktminskning och plastikkirurgi. Egentligen tycker jag all reklam suger men jag vill kunna tjäna lite pengar på det jag gör. Kanske går jag tillbaka till wordpress och slutar helt med reklam. Vi får se. Men det är alltså inget som "plötsligt" hänt utan nåt jag nästan alltid haft. 
 
Nåt jag däremot aldrig gör är sponsrade inlägg. Eller reklam på nåt sätt där jag är content. Och det är jag relativt unik med. Och nåt jag eventuellt stoltserat med flera gånger. Typ. 
Linp

Hoppas att du aldrig slutar blogga! Jag njuter av dina ord och insikter 😊

Emelie

Varför vill du sluta blogga? Varför skulle böcker vara bättre? Vore intressant att höra mer om. Själv skulle jag verkligen sakna din blogg om du la ner den!

Kristin

Jag håller med! Jädrar vad du har öppnat mina ögon.

Jag hoppas din lust hittar tillbaka!

Karin

Fortsätt blogga! DU har lärt mig så mycket och är viktig!

Liv

blir så glad när jag ser att du bloggat, mer mer åsikter och föräldraskap, modern feminism och alla dess fällor och motståndare. Tkr fort att inlägget om män som sämre föräldrar (pga orsaker) och jul plus hyr kvinnor inte ska behöva sänka sina föräldraskapskrav för att män är sämre etc. - det inlägget var episkt och ändrade samt satte ord på tankar jag inte visste att jag hade.
du e bäst💪🏽❤
ps. nåt knas med gillaknappen

Harmagedon

Det är ok att blogga sporadiskt. När man har något att säga. Kanske inte om man är en sk influenser och säljer sk digital marknadsföring. Men har man bloggen för att man vill nå ut med sina tankar lite snabbt så är väl det helt ok? Jag kommer läsa dig både i bokform och på en blogg som uppdateras en gång i månaden.

E

Jag vill inte heller att du slutar blogga, du är fantastisk! Men du gör såklart det som känns bäst för dig <3 men du skulle vara saknad!

Sanne

Underbara Clara skrev ett klockrent inlägg om reklam i bloggar och sociala medier här i dagarna:
https://underbaraclaras.se/2018/10/14/vi-tar-det-en-gang-till-ok/

Att vi läsare/följare får ta del av dina inlägg helt gratis är ett privilegium!
Självklart ska du tjäna pengar på det arbete du lägger ner.

Nemo

Snälla sluta inte blogga ❤
Jag saknade din blogg så mycket att jag till sist skapade ett insta konto bara för att få läsa dina tankar (är alltså en av alla nya följare som poppat in hehe), särskilt i hela det där kroppspositivitetsstormen, behövde en oas liksom. Önskar att du hade lagt upp samma inlägg här som på insta.
Men förstår om du inte orkar hålla igång bloggen såklart, du ska ju göra det som känns bäst för dig, men jag skulle bli ledsen om bloggen försvann.

Linda

En bok vore ju awesome.
Skriv en bok, måla, blogga, blogga inte, gör precis vad du vill.

En annan Jennie

Vore grymt om du började skriva böcker. Grymt för världen. Jag lovar att köpa dom!

Nea

Hej. Förstår om det är tungt att blogga, men hoppas såklart att du orkar fortsätta då din blogg ger så stora insikter, väcker tankar och diskussioner!
En annan sak som jag undrar över, som du såklart inte behöver svara på om du inte vill, handlar om din instagram.
Jag har läst varje dag tidigare och tycker verkligen att din sida är en av de bästa. Men nu så står det att den är privat. Jag har inte instagram, behöver jag skaffa det och isf be att få en inbjudan för att kunna läsa eller hur fungerar det? Vill egentligen inte ha insta, men skulle kunna tänka mig det bara för att kunna läsa dina kloka ord (samt många skojiga inlägg!)
Om du orkar så skulle jag bli glad för ett svar! Ha en fin dag! / Linnéa

Mellan raderna

Jag har alltid tyckt att du har en superviktig blogg som lyfter viktiga ämnen! Du behöver finnas kvar! :D

Oskar

Du är och kommer alltid vara en förebild för mig. Alltid. Förstår att det är tungt dock.

sofia

https://markmanson.net/whats-the-problem-with-feminism
Kom över den här artikeln och undrar lite vad du tycker om det han säger?

Olle Oljud

Jag hoppas att du inte kommer sluta blogga. Men å andra sidan älskar jag dina målningar och tycker att du gärna får lägga mer tid på dem. Kram!

FT

Sluta inte blogga! Så sjukt mycket bättre forum än Instagram som blir korthugget och mest är videos på dina barn känns det som!

IA

Förstår mig inte på instagram. Alltså tycker det är sååå trist och har aldrig haft tanken att skaffa. Alla dessa likes och korta rader. Som på facebook ungefär. Eller det är en förlängning av facebook. Det här med bloggande kan skapa press på att vara uppdaterad, men å andra sidan har man valet att uppdatera, skriva som det behagar. Som en som har så mycket att förmedla och kreativitet och har så det räcker och blir över till en bok misstänker jag att instagram i längden hämmar den kreativiteten. Blogga ger mer utbredd och mer omfattande, mer genuint i mitt tycke. Det verkar splittrat det där med både instagram och blogg och facebook också kanske..Ja det tar nog både energi och tid som kanske blir lite slösaktigt. I alla fall när man har så mycket mer man vill göra.

Gabriella

Jag skulle läsa dina böcker!

Sarah

Hoppas att du vill blogga vidare :)

Sonja

Jag förstår dig. Jag tänker dra mig ur sociala medier och har då tänkt att jag ska ha kvar bloggen. Jag tänker att jag kanske får en nytändning på den när alla sociala medier är väck. Men jag vet inte...

Jag uppskattar iaf din strävan efter genuinitet både här och överallt där du rör dig. Att du inte har samarbeten ser jag som en yttring av din strävan.
Sen kanske nån som gör samarbeten vill säga att de visst också är genuina men jag skulle nog säga att de måste nog kämpa lite mer för att komma upp i din kaliber :)

pernilla

https://nouw.com/pillaan

🌸Du är den starkaste personen jag känner en riktigt krigare 💕
🌸hur mycket ska en människa klara av innan orken tar slut?
🌸kämpa sig uppåt

Tess

Jag hoppas du kommer fortsätta blogga, men om det känns som mer av ett krav och som att du inte kan hålla den kvalité du vill så förstår jag att annat prioriteras.

Jenny

Är inne här varje dag och hoppas att du ska komma igång igen! Men om du inte gör det, utan lägger av; Inte ska ditt sista inlägg vara ”Jag har nästan alltid haft reklam här”, väl? Kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog