Lov! Igen?
Påsklov. Lov. Igen? Ok ska inte gnälla på barnen för de är ju livets mening osv men var det inte lov nyss och jag har inte ens hunnit vara frisk? Tre veckors sjukdom och vet ni? Jag känner mig krasslig igen. Igår gnällde ett av barnen att hen mådde illa och då kände jag bara att jag tar livet av mig om magsjukan slår till igen. Har inte återhämtat mig mentalt sen julens helvete. Tre barn som kräktes åt alla håll i ett hus utan tumlare och hemmets bekvämligheter 

Och lovet har ju knappt börjat och jag skäller redan på barnen. Kan man tvinga dem springa femtio varv runt huset? Varför har de så mycket energi? Varför har de knäck i öronen? 

Men visionen är ju ändå att skapa idyllens barndom, ni vet ju denna neuros som jag lider av, och där ingår ju idylliska lov med aktiviteter och mys. Äventyr och sånt. Åka till badhus eller gå på restaurang eller hälsa på nån. Vad gör ni under lovet? 

Just ja. Ett av barnen har brutit en tå. Kul. 

(null)

Sara

Är livrädd för magsjuka 😰 Hur har det gått för er??

Malin

Jag älskar när de har lov.
De slipper vakna tidigt (trauma varje morgon hemma hos oss för alla är morgontrötta), de slipper fixa skolväskan med gympakläder och läxböcker, de slipper läxor, de slipper alla måsten! och det är heller inga träningar som vi behöver skjutsa dem till. Underbart!
Och jag går till jobbet på morgonen och bara jag och mannen är vakna, allt tyst och lugnt.

Älskar loven!

JUNITJEJ

Krya på dig!

IA

Skulle inte rekommendera att tvinga barn springa runt huset. Det är f*n stalinism! Det är vad Bolshevikerna tvingade Tyska barn att göra mitt i smällkalla vintern!

M

Haha men IA! Tror du hon var dödsallvarlig när hon skrev det? Tror du också att de HAR knäck i öronen?

Dessutom tror jag att barn inte dör av att springa runt huset några varv på skoj - fullt påklädda i vinterkläder såklart, men det säger väl sig självt! Det skulle de förmodligen bara tycka var kul!

copycath

Tar dagarna som de kommer och passar verkligen på att umgås med mina tre kids. Pratar, lyssnar och är närvarande (som jag iofs alltid är). Sedan kan det vara roligt att spela King en stund eller veva rep etc. Pyssla eller köra någon ordlek. Äter gött , myser, gosar och skrattar.
Vad vi inte gör? Flänger livet ur oss till släkt, bekanta, fan o hans moster Gudrun.

IA

M - Bolshevikerna tvingade Tyska barn att springa nakna i snön mitt i smällkalla vintern. Det är historia. Det finns en lek som heter nånting med springa runt knuten. Kommer inte ihåg riktigt vad den heter, men den var rätt kul. Det är skillnad på lek och förnedring.

För övrigt tror jag både barn och vuxna ibland hör vad man vill höra och struntar i resten, precis som man tror vad man vill tro.

Att bryta tån är inte kul. Aldrig har jag slagit i en tå i allt möjligt så många gånger som när jag stukat eller brutit den. Ofelbart. En gång fastnade jag med en tå i dammsugarsladden, den gjorde som en liten knut runt tån och drog till. Grejorna lever f*n ibland.

Julia

Haha när mamma sa när vi klättra på väggarna ”spring några varv runt huset då!” så sprang både jag och lillebror glatt ut några varv runt huset och kom sedan stolt tillbaka in och sa ”Sååå! Nu då? :))” haha...

IA

M - Varför tror du att jag tror LD var dödsallvarlig? Jag skrev en bit historia om Bolshevikerna men det gick visst dig förbi ganska snabbt. Som sagt, både barn och vuxna hör vad de vill ibland. Du kan ju roa dig med att springa runt huset om du tycker det är kul..

IA

M - Varför tror du att jag tror LD var dödsallvarlig när hon skrev det? Har du suttit och passat här för att kommentera mig när jag kommenterat? Du kan ju förmoda att barn skulle tycka det är kul - på skoj..bäst du vill..och missa resten vad jag skrev..bäst du vill..Du är inte så lite creepy.

Nina

Ja känns som att det är mycket ledighet nu på våren...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog