Vilken tur man har ändå?
Men ändå, så jävla lyckligt lottad man är ändå när de enda motgångarna i livet man har är ullöss på elefantbladen och ett nedstängt instagramkonto.
 
Nu ska jag avvakta och se vad som händer, andras lite och kanske njuta av pausen från iallafall ett socialt medie (visserligen mitt viktigast men men). Ni som vill kan ju följa mig på facebook istället, jag uppdaterar mycket där också - med samma slags innehåll som instagram men också andra saker som är viktiga och bra. 
 
Det är ju inte en slump att feministiska konton stängs ner i hög utsträckning medan rasistiska, nazistiska, sexistiska konton får hänga kvar trots hatiskt innehåll och trots att de anmäls gång på gång på gång på gång.
 
Jag följer ett konto drivet av en svart kvinna här på fb som får sitt konto avstängt med jämna mellanrum för att hon lyfter rasism mot svarta. Ja det låter som ett skämt jag vet men det är sanningen. Världen styrs verkligen av vita män och vi är här på nåder. När som helst så tystas vi. När som helst exkluderas vi.
 
Jag är så jävla noga med mina konton, så att det inte finns nåt att anmäla, inget att anmärka på, inga bilder som bryter mot "gemenskapshetsreglerna". Trots det blir jag avstängd från FB med jämna mellanrum och nu är kontot på instagram nedstängt.
 
Yttrandefrihet är bara för nazister uppenbarligen. Och män.
 
 
Jess

Noooo 💔 jag behöver din insta! Hoppas det ordnar sig snart.

Tina

Herregud vad du gnäller! Och naturligtvis är det alla andras fel, aldrig ditt. Måste va jävligt skönt att kunna leva på bitterhet och gnäll! Väx upp för helvete och sluta gnäll över ett stängt konto!

Svar: tycker DU ska sluta gnälla. Mina sociala medier är mitt levebröd och jag har all rätt att gnälla när mitt viktigaste konto försvinner. Sjas bittra människa!
Lady Dahmer

Ylva

@Tina vad gör du inne på denna blogg om du tycker att hon gnäller ??! Läs sånt som gör dig glad ödmjuk och inte så jävla bitter ....!! När det är ens jobb som det är för LD så är det klart att det är besvärligt att instagramkontot har stängts ner och man bör få gnälla !

Mia

Tina, sluta gnälla så mycket!

Ile

Tina, du berikade ju verkligen själv. Har du en dålig dag? Tycker det verkar poänglöst av dig att läsa en blogg som du inte verkar uppskatta. För allas vår skull kan du surfa vidare och sprida ditt gnäll någon annanstans.

Ja, det är jäkligt tröttsamt att massa obehagliga kvinnoförnedrande, rasistiska och dylika får fortsätta finnas. Har anmält flera själv, trots det så ligger de kvar.

M:et

Instagram, Facebook m.fl. vore ingenting utan kvinnor, men själva verkar de se kvinnor enbart som lockbete och ögongodis för männen. Vi ska finnas där, men vi får inte vara fula, sura eller bråkiga -- då kommer censurveterinären och tar bort huggtänderna, klorna och stämbanden. Non-threatening girls only, annars blir pojkarna ledsna i ögat.

Förhoppningsvis är detta bara något tekniskt fel, men om det inte är det kommer Instagram snart att få se vem de stungit haver. Under tiden tycker jag att vi gemensamt i denna blogg sjunger... nej, GNÄLLER så mycket vi orkar. Med syrlig bitterhet!

Yazgripen

Jag började min feministiska resa när jag av en slump hamnade på Din blogg! Jag älskade din blogg direkt🖤 Mina 3 döttrar följer Dig och tycker så mycket om Dig🖤 Ta Din tid och vila Dig 🖤 Du ska tillbaka till Instagram! Punkt slut! 💜✌🤘

Tina

Hahaha ja jävlar, klara av att göra ett levebröd av att gnälla och spy ut hat på sociala medier, tala om för våra ungdomar att det spelar ingen roll vad dom gör el tänker så är dom och kommer automatiskt bli idioter, svin och kvinnohatare. Ja världen har kommit en lång bit på vägen. Man får alltid hoppats att du någon gång ska växa upp!

Svar: Jag tjänar iallafall pengar på mitt gnäll. Frågan är vad du får ut av ditt?
Lady Dahmer

Narya

Jag undrar om det möjligen var din bild du satte upp i samband med skrivelsen om aborträtten häromdagen, (ifall du alltså hade samma bild på insta, har inte själv konto, gissar bara). Tyckte mig jag såg lite av din bröstvårta. Tycker det är lite löjligt att folk reagerar på så litet isf men, vem vet.

Svar: Asså jag tror inte det men det skulle inte förvåna mig. Bilden var ju inte speciellt vulgär även om brösten syntes en bit. (Ingen vårta dock)
Lady Dahmer

Maja

Fast Facebook ägs av en jude som också är feminist.

Svar: Feminist? Hahaha
Lady Dahmer

My

Men Tina! Sluta gnälla nu! Herregud vad du gnäller och det är bara ditt eget fel som söker dig hit för att gnälla. Väx upp!

Anonym

Skittrist men varför blir det alltid ett drev av försvarande människor. Tycker ni inte LD är kapabel att försvara sig själv, jag tycker hon gör det jävligt bra iaf!! 😊 Hoppas din insta kommer upp igen, älskar den!

Somliga Förbannade Kvinnor

Anonym
Jag för min del har ingenting emot att 20 människor säger ifrån när nån beter sig så illa som Tina gjorde nu. Det är skönt att se att så många vet vad som är rätt och fel och inte tolererar mobbning/antifeministiskt kvinnohat/personpåhopp. Det ger mig hopp och gör att jag känner mig trygg. Vet dessutom av egen erfarenhet att man kan vara bra på att säga ifrån men ändå känna sig väldigt utsatt och ensam när man blir angripen av anonyma människor till höger och vänster. Att andra ser och reagerar kan göra känslan av utsatthet mindre.

Hanna Karlsson

Det är ju helt sjukt att det är så här!

Lingonsylt

Jag har följt dig under några år nu och det är en intressant utveckling. Massor av både "aha" och " va faaaaan " har det blivit och jag har fått vända och vrida på mitt eget resonemang. Jag slutade dock ganska tidigt att kommentera och ställa frågor. Stämningen och attityden var obehaglig och nedlåtande mot alla som inte tänker rätt eller ser saker på samma sätt. Istället har kommentatorsfältet fyllts av samma klick som supporterar allt utan, till synes, egen reflektion.
Tänk om detta har inneburit att du, till viss del, blivit fartblind? Tappat lite kontakten med samhällsdebatten i stort? Det finns risker med att bara omge sig med likasinnade och vägra försöka lyssna in och se att andra inte delar samma syn.
Kanske dessa människor har valt att anmäla ditt konto? Tänk om det är så att din retorik och ditt hat inte är så uppskattat som man kan tro när man läser här?
Det finns en verklighet som ser helt annorlunda ut än din och dina likars. Vi räknas också. Vår åsikt spelar roll.

Svar: Jag är aktiv på många ställen. Får förmodligen mer av andra sidan än de flesta så du behöver inte oroa dig för att jag skulle tappa kontakten med debatten.
Lady Dahmer

Lingonsylt

Missförstå mig inte, jag är inte orolig. Jag resonerar runt frågeställningen varför ditt konto stängts ner och att du inte förstår varför. Det är möjligt att jag har fel.

Somliga Förbannade Kvinnor

Oj oj oj. Lingonsylt är bekymrad. Nej, förlåt RESONERAR med passivt aggressiv nedlåtande retorik. Och om jag får gissa när hen läser det här, spärrar sårat upp ögonen och utbrister JAG?! som är god och snäll, har väl aldrig hört på maken! DET HÄR är beviset på vad jag skriver: Alla som inte tycker som LD och hennes svans blir illa behandlade! ELLER så kanske det inte har med åsikterna att göra utan med den jäkla mästrande jäkla tonen?

Lingonsylt

Nä, faktiskt inte. Mest trött och lite uppgiven även om jag faktiskt fick rätt. Vi diskuterade i en annan grupp hur lång tid det skulle ta innan du kom in i tråden.
Gällande dina övriga påstående så önskar jag dig en fin söndag.

MJH

Vilken chock jag fick av kommentarerna här! Jag kände när jag läste att "va skönt att du inte tar det värre än så". Det suger såklart att ditt konto är borta men samtidigt finns det betydligt värre saker som kan hända, och det kändes som att du hade en väldigt rimlig inställning till det hela. Men det finns uppenbarligen de som bara läser vad de vill läsa, för att bekräfta sina förutfattade meningar.
Hoppas oavsett att plantor och instagramkonton återhämtar sig! ❤️

Yazgripen

Martin Luther King: Den yttersta tragedin är inte de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad. ♥️✌🤘

M.et

Lingonsylt: "Tänk om det är så att din retorik och ditt hat inte är så uppskattat som man kan tro när man läser här?" Hat? Upplever du det här som en hatblogg? Vad jämför du med då?

Somliga Förbannade Kvinnor: Får jag följa dig på Instagram? Gjorde en förfrågan när jag skaffade konto i somras, men insåg snart att mitt namn där (mildirritant) och mina hittills 0 inlägg (oteknisk) får mig att framstå som ett troll. Gjorde en ny förfrågan i dag och hoppas, hoppas. Saknar dina inlägg!

Somliga Förbannade Kvinnor

Lingonsylt
Du har inte alls rätt. Mitt svar har inget att göra med hur du tänker ser på saker. Det har med din attityd att göra. Tycker alltid att det är lika fascinerande med människor som har noll självinsikt. Du kallar alla som kommenterar hos LD (och tycker likadant) för supportar som inte har utan egna reflektioner. Du säger att LD är blind, har tappat kontakten med verkligheten, att hon vägrar lyssna, att hon är en hatare och att det finns fullkomligt rimliga och legitima anledningar till att ta bort hennes IG-konto. Har du verkligen sån brist på självinsikt som du uppvisar här eller spelar du dum? Hela din kommentar är ett enda långt nergörande av allt vad LD står för och gjort genom åren. Dessutom passar du på att håna hennes läsare/följare lite också. Har det aldrig slagit dig att du blir bemött som du förtjänar?

Somliga Förbannade Kvinnor

M.et
Absolut. Kan du skicka ett DM så jag är säker på att inte missa dig?

M:et

Somliga Förbannade Kvinnor: Eh, skicka ett DM (förtvivlar) ... Jag ska absolut försöka. Tack!

Anonym

För mindre läskunniga. Lingon skriver att LD knappast ska/kan vara förvånad över om hon nu skulle ha många fiender och inte bara på instagram utan spritt över hela internet. Jag håller med. Och jag tänker ej ens argumentera med någon om varför det blivit så eller ens är så eller vilka konsekvenser det kan få. Konstaterar bara faktum att är man hatad kanske man inte ska göra sig beroende, för sitt levebröd, av plattformar som kontrolleras eller lätt kan påverkas av hatarna.

Narya

Ne nu får någon förklara hur man kan tolka lingonsyltens kommentar som "passiv aggressiv nedlåtande retorik"?

Somliga Förbannade Kvinnor

Anonym
Det är inte alls vad Lingonsylt skriver. Det är möjligtvis din tolkning, men det är inte vad som står i kommentaren. Nej, vad Lingonsylt skriver är att LD:s konto (eventuellt) blev nertaget pga andra inte uppskattar hennes retorik och hat. Det står med andra ord inget om att de som anmält själva skulle vara hatare. Tvärtom beror det enligt L på att LD blivit fartblind och tappat kontakten med samhällsdebatten samt att hon bara omger sig med likasinnade och vägrar försöka lyssna in och se att andra inte delar samma syn. Detta är vad L tror är anledningen till att LD:s blev bortplockat
("Kanske dessa människor har valt att anmäla ditt konto? Tänk om det är så att din retorik och ditt hat inte är så uppskattat som man kan tro när man läser här?"). Dvs, pga att LD är en hatisk person som andra reagerar sunt på - inte pga att hon har hatiska fiender. Ett litet tips till dig Anonym är att lära dig läsa innan du tar på dig uppgiften att lära de som kan.

Somliga Förbannade Kvinnor

Bra skrivet av Fanny Åström om det här med att vara beroende av kvinnohatande företag för att nå andra människor:
"Blir så illa till mods av hur godtyckligt företagen vi är beroende av för våra plattformar beter sig kring detta, att de inte ens berättar varför de tar ett sådant beslut. Samtidigt är det svårt att vara utan om man vill nå ut eftersom så mycket av aktiviteten på nätet centrerar kring dessa tjänster."
Skrattar lite i mjugg åt dem som tycker att det är bra att åsiktsstarka kvinnors konton tas bort trots att de följer reglerna till punkt och pricka, samtidigt som de låtsas att det bara har att göra med "olika åsikter, vadå alla kanske inte tycker som DU, har du tänkt på det va, nä, det har du inte för du har tappat kontakten med verkligheten!" eller "håll till nån annanstans då om det inte passar, så här är det bara, finns inget att göra åt, bara tugga i dig och sluta gnälla!" Som om inte vi andra ser tydligt hur deras kvinnoföraktande antifeminismen ryker ur öronen på dem 😂

Anonym

Nej SFK. L skriver ingenstans om anledningen till varför LDs konto tagits ner. Du har faktiskt fel där vilket alla som kan läsa också kan se. Däremot spekulerar hen, utifrån egna erfarenheter, om vilka och varför kontot anmälts av/blivit anmält. Och essensen i dessa spekulationer är, precis som jag skrev, att LD genom åren skulle ha dragit på sig väldigt många fiender. Fokus är alltså inte på vad LD faktiskt gör och har gjort och inte heller på hennes sympatisörer utan på hur hon och hennes sympatisörer har/kan tänkas ha uppfattats av andra som inte tycker lika.

Somliga Förbannade Kvinnor

Anonym
Visst, Lingonsylt spekulerar i vilka som anmält, inte varför IG valde att ta bort det. Det förändrar dock inte att du fortfarande har fel i din första kommentar där du påstår att: " Lingon skriver att LD knappast ska/kan vara förvånad över om hon nu skulle ha många fiender och inte bara på instagram utan spritt över hela internet." Det skriver Lingonsylt ingenstans vilket alla som kan läsa också kan se, för att citera dig. Essensen enligt din tolkning är ointressant eftersom du rättar de som inte läser exakt vad Lingonsylt skrev. Du kan tolka det precis hur de vill - det är ovidkommande för sakfrågan. Kallas f ö också topic jumping. Fokus i Lingonsylts kommentar ligger, tvärtemot vad du påstår, på vad LD gjort och sagt för att bli anmäld, t ex (som jag redan nämnt) att LD blivit fartblind, tappat kontakten med samhällsdebatten, bara omger sig med likasinnade och vägrar lyssna in och se att andra inte delar samma syn samt har en hatisk retorik. Detta är vad Lingonsylt tror kan vara anledningen till att LD blivit anmäld. Lingonsylt tar också upp vad hen tycker om LD:s följare men inte i argumentet att det har att göra med varför LD blivit anmäld, vilket ingen skriver heller, allra minst jag. Du "konstaterar" att LD är hatad och har många fiender - det är din åsikt, ingenting som Lingonsylt skriver. Hade Lingonsylt formulerat sig så här exempelvis: Förmodligen är det hatarna som anmält. Usch vad tråkigt." - så hade det varit som du hittar på att det är. Nu är det inte det och det kan alla med högre läskunnighet än du se själva..

Anonym

Ok. Lingon menar...skulle jag ha skrivit. Inte L skriver... Jag tar på mig det. Bra förövrigt du tar till dig din grova miss i din läsförståelse av vad L faktiskt skrev. Att förstå vad en skribent menar är ibland ännu svårare än att bara läsa innantill. Därför är det ju lite märkligt du fortsätter hävda enträget att Lingon menar LD förtjänar det ena med det andra när det inte ens är vad hon skriver. Lite ödmjukhet inför ditt egna tillkortakommande, som du erkänner, vore väl klädsamt. Tycker du inte..?

Narya

SFK
Jag håller med anonym. Jag tror inte du förstod vad L skrev.

Svar: Tycker ni ska sluta tolka L och lyssna på vad hen faktiskt sa och där har SFK helt rätt.
Lady Dahmer

Anonym

"Detta är vad lingon tror kan vara anledningen till att LD blev anmäld." Nej SFK. Det är här du går fel. Fartblindhet, hatisk retorik etc. är vad lingon tror många fått uppfattningen om LD. Liksom hen själv fått. Det är alltså ingen anklagelse, som du vill få det till, utan bara en beskrivning av en bild L hävdar många kan ha fått av LD. Dvs Lingon svar på LD:s fråga varför kontot blivit anmält. Om det nu blev det. Jag slutar där även om det finns fler skevheter i din senaste text?

Svar: Nej det är tydligt att L menar att hen tror att jag kan ha blivit fartblind samt skriver att mina följare inte kan tänka själv. " Jag slutade dock ganska tidigt att kommentera och ställa frågor. Stämningen och attityden var obehaglig och nedlåtande mot alla som inte tänker rätt eller ser saker på samma sätt. Istället har kommentatorsfältet fyllts av samma klick som supporterar allt utan, till synes, egen reflektion." (detta är ingen spekulation kring vad andra kanske tycker utan detta är en tydligt uttalad egen åsikt)
"Tänk om detta har inneburit att du, till viss del, blivit fartblind? Tappat lite kontakten med samhällsdebatten i stort? Det finns risker med att bara omge sig med likasinnade och vägra försöka lyssna in och se att andra inte delar samma syn." (Igen, eget uttalad åsikt.)
"Kanske dessa människor har valt att anmäla ditt konto? Tänk om det är så att din retorik och ditt hat inte är så uppskattat som man kan tro när man läser här? " (HÄR är spekulationen kring vad de som anmält mig kanske tänker. Dvs att det finns de som inte uppskattar mitt hat (lingons uppfattning om det jag gör) och att det är dessa som anmält)
Lady Dahmer

Narya

Jag förstår vad L sa och håller fortfarande med Anonym. Det L skrev var inte hatfullt, utan ärligt. Jag ser absolut ingen "passiv aggressiv nedlåtande retorik" i Ls kommentar, där har SFK fel som blev direkt kränkt av L då hennes text egentligen var lagom artig.

Svar: Vad har ärligt med saken att göra? Det kan fortfarande vara nedlåtande och otrevligt. Att säga att jag tappat kontakten med debatten, blivit fartblind och vägrar lyssna är inte speciellt konstruktivt alls och jäkligt nedlåtande oavsett hur "ärligt" personen som säger detta är. Att vidare säga att mina följare supportar allt utan att tänka själva är också ganska nedlåtande. Både mot mig och mot mina följare. Oavsett hur ärligt det är. Artig är det sista jag skulle kalla det. Men om jag säger till dig såhär att du saknar förmågan att tänka på egen hand, att din retorik är hatisk och att din läsförståelse är begränsad, uppfattar du mig som artig då?
Lady Dahmer

Narya

Sättet hur L föreslog det var artigt. Hon sa; "tänk om" "till en viss del" "kanske". Den formuleringen är ytterst artig. Det är klart att själva innehållet av meddelandet är sårande, men om det är ärligt så är det relevant. Detta är din följares (Ls) ärliga upplevelse om dina kommentarsfält och inlägg. Kan vi inte ta L på allvar? Det fanns ingen retorik, det var inte aggressivt eller passiv aggressivt överhuvudtaget, det var bara hennes ärliga tankar.

Svar: Tänk om du tolkar L's kommentarer som du gör för att du kanske saknar förmågan att tänka? Kan det vara så att du inte riktigt förstår vad L menar för att du möjligtvis saknar läsförståelse och kanske är lite dummare än vi andra?

Att man häver in lite artiga formuleringar i ett annars så otrevligt inlägg är ett fulknep. Och definitionen av passivt aggressivt. Men uppenbarligen lurar det många. Inte mig dock.
Lady Dahmer

Narya

Okej, så hur skulle du ha formulerat dig om du ville få fram det L sade?

Svar: Förmodligen otrevligare. Jag försöker inte gömma mina förolämpningar bakom falsk artighet. DET är ärlighet. Poängen här, som både jag och SFK försöker framföra är att Lingon inte hade nåt snällt att säga. Hen ville förklara att jag är hatisk och inskränkt och att det kanske är därför jag blivit anmäld. Men hen har lärt sig att leverera sin skit inlindad på ett sätt som omgivningen uppfattar som artigt och sakligt. Då blir det svårare att säga ifrån utan att framstå som ogin, otrevlig och paranoid. Ett vanligt knep faktiskt. Lite som "jag älskar det du gör och tycker du är en fantastisk mamma men har du tänkt på att du skadar dina barn när du gör si och så?" (dvs du är en usel morsa) eller "du är så himla bra och jag har följt dig länge men har du tänkt på att du kanske har en intelligensnedsättning som gör att du inte förstår lika bra som vi andra?" (dvs du är korkad)
Lady Dahmer

Narya

Är det möjligt att Lingon har lärt sig att "leverera sin skit inlindad" av dig och ditt kommentarsfält eftersom hon visste av erfarenhet att hon inte skulle bli bemött sakligt? Och nej jag tycker inte att dina exempel är paralella med Ls kommentar, hon sa varken att du skadar någon eller att du har låg IQ.

Svar: Då har l lärt sig dåligt för här ser vi igenom skt oavsett hur inlindad den är. Frågan är varför man tror man har rätt att leverera skit överhuvudtaget. Det har man inte här. Jag blickar människor som är ute efter att sänka mig.
Lady Dahmer

Narya

Du har inte bevisat att Ls argument var fel, tvärtom har du och SFK bevisat att Ls kritik är sannolikt rätt. L har en annan åsikt om varför ditt konto stängts ner och ni tar inte hennes åsikt på allvar eftersom den inte är likasinnad med er åsikt. Kortfattat, hon har fel eftersom ni inte håller med henne. Så ja, bara de likasinnade kan ha rätt och bara deras kritik är konstruktiv. Precis som L spekulerade.

Svar: Jag har inte påstått att l har fel. Jag har påstått liksom sfk att hon är passivt aggressiv, nedlåtande och otrevlig.
Lady Dahmer

Lingonsylt

Hur kommer det sig att varken LD eller SFK kan svara på frågorna? Allt fokus läggs på att skuldbelägga mig och de som försöker hjälpa till att förklara. Ni skriver långa utläggningar och förminskar och hånar, smetar anklagelser och egna hitte-på tolkningar. Allt fokus ligger på att attackera och leta saker att slå ner på.
Varför inte läsa och svara på frågorna istället? Kan det finnas en risk att omge sig med en stark kärna? Kan man bli fartblind om man får mycket beröm och samtidigt, medvetet eller omedvetet, inte hör hur andra uppfattar budskapet?
Kan detta vara en förklaring till varför kontot stängdes? LD skriver själv att hon varit försiktig och tänkt på att inte visa bröstvårta osv och inte förstår varför. Vad kan göra att så många anmäler?

Svar: Antifeminister och kvinnohatare har som tradition att försöka stänga ner feminister och kvinnors plattformar. Det är för att vi synliggör förtryck och ifrågasätter mäns våld. Men det vet du ju redan. Du ville ju bara passa på att få in en känga. Jag tänker inte svara på dina frågor eftersom att de inte har med mig att göra. Det är som att jag skulle fråga dig om du slutat slå dina barn än.
Lady Dahmer

Lingonsylt

Om du skulle fråga mig om jag slutat slå mina barn så skulle jag bli väldigt förvånad eftersom jag inte slår dom. Sedan hade jag funderat. Varför tror LD att jag slår dom? Mår mina barn inte bra? Vad har jag missat? Har mina barn pratat med LD? Jag hade velat förstå.
För att återgå till ämnet. Du menar att antifeminister och kvinnohatare har anmält kontot? Det stämmer säkert.
Frågan är varför? Du har blivit stor i din genre. Det kanske ses som ett hot?
Fick du någon förklaring?

Anonym

Ja LD. Lingon har fått uppfattningen hen skrivit. Skrev jag ju. "Liksom hen själv fått". Det är glasklart övertydligt och det finns inget inlindat där överhuvudtaget. Men L skrev inte inlägget för att tydliggöra detta än en gång. Som det verkar så känner både du och SFK till Lingons uppfattning. Fokus ligger på att många andra kan känna samma sak som L. Du och SFK skulle lätt kunna välja att bemöta L i det L avser med inlägget och helt ignorera La personliga uppfattning om din blogg. Tex skulle ett korrekt svar utifrån det L faktiskt skriver kunna se ut så här. "Nej L. Att du fått den uppfattning som du har, beklagar det, betyder inte att särskilt många tycker som du. Mina fiender skiter i vad eller hur jag skriver i bloggen eller hur jag bemöter kritiker. De som hatar mig gör det för att jag är fet kvinna med attityd. "typ.

Narya

"Jag har inte påstått att l har fel. Jag har påstått liksom sfk att hon är passivt aggressiv, nedlåtande och otrevlig."

Jaha, så det är viktigare att tala om Ls person och inte om själva ärendet L hade. Så fruktansvärt ansvarslöst och omoget av dig att kalla L "passivt aggressiv, nedlåtande och otrevlig" baserat på en eller två kommentarer hon yttrat. Är det tillräckligt med bevis för att kalla henne en passiv aggressiv nedlåtande otrevlig människa? Näe, snarare bevis på att du inte har kritiserat hennes argument för att du antingen; inte förstår vad det är hon sade; eller så har du inget motargument eftersom hon hade rätt om den obehagliga hatiska informationsbubblan runt din blogg.

Svar: Jag är helt ointresserad av att bemöta hennes argument och personliga åsikter om min person. Det betyder inte har rätt och att du påstår det är förminskande och härskande. Hon betedde sig illa, jag sa ifrån och förklarade varför varpå flera av er kommer in och försöker tolka och förklara att jag fattat fel. Sen får du tycka att jag är omogen för att jag kallar saker för vad de är. Och nej - jag pratar inte om hennes person, jag pratar om hennes beteende och det var passivt aggressivt, nedlåtande och otrevligt.
Lady Dahmer

Narya

Okej, vi får bara agree to disagree då. Möjligen argumenterade hon om din offentliga person, men mera om ditt arbete som skribent och aktivist. Jag har försökt men jag ser tyvärr inget bevis på att hon betedde sig illa, passivt aggressivt, nedlåtande eller otrevligt. Jag skulle också påstå att flera kom in och kommentera efter SFKs kommentar(er) som var otroligt förminskande och härskande mot L. Och ja, det är omoget. Du kallar inte saker för vad de är eftersom du vägrar att se helheten av Ls kritik. Du ser inte vänligheten, artigheten, fundersamheten, ärligheten, samtycket, erkännandet. Det verkar som att du tycker Ls kommentar var helt värdelös och det var den inte. Jag är väldigt nyfiken av att veta vilka slags argument du är intresserad av att bemöta?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog