Tömd på åsikter, måste ladda batteriet

Min senaste tavla in progress.

Jag märker att jag skriver sämre när jag har deadline på debattartiklar och krönikor och i dagarna har jag haft TVÅ! Inte pga deadlinen i sig, men för att jag samlar ihop allt mitt intellektuella tyckande i 2 x 3000 tecken och har liksom inget kvar till er andra. Jag blir helt tömd. Jag famlar. Tycker jag ens nåt om nånting?

Jaja. Ni får helt enkelt ha lite överseende med detta.

Idz

Gillar verkligen den tavlan, allt, färgen, iden för motiv, vad den symboliserar (för mig).

Maja

Kan vi få följa dig i din vardag något istället, kanske? :D Se vad du och barnen pysslar ihop för något, vad ni äter och hur du river dig i håret när du skriver? Som på gamla dar <3

Marlene

Ta hand om dig.

Lotta

Åh, jag blir helt varm och gråtig av tavlan. Varför är jag så dömande mot mig själv, då ja egentligen borde ta mig i famnen och säga att det inte gör något att det blir fel, jag gör vad jag kan.

Miripiri

Ja, man kan inte vara en presterare hela dagarna, ibland måste man få stänga av och inte göra någonting alls. Kommer på mig själv ibland med att springa omkring som en tok i någon slags tidsoptimeringsjakt där jag ska hinna med så mycket som möjligt under så kort tid som möjligt för att få vardagen att gå ihop som småbarnsförälder. Behöver ofta påminna mig om att sakta ner, låta saker gå på tok ibland och sluta vara till lags hela tiden på bekostnad av mig själv. Det går sisådär. ;-)

j

Tänker på tavlan "Kyssen"
Talande motiv, ovanlig <3

Bojjan

Såg denna och tänkte på dig!

http://imgur.com/gallery/Z3CJdDE

The real Hmm

Jag blir lika tömd med jämna mellanrum. Och även om jag tycker något så orkar jag inte formulera det. Så du har min fulla förståelse iaf.. :)

Mollan

Åh jösses jag jag föll för tavlan. Rörde mej på djupet.

Tjocka, jobbiga Jessica-Livets alla delar

Jag håller med någon ovan, lite vardag vore skoj, jag älskar dina vardagsinlägg nästan lite mer än dina inlägg om olika mer ingående ämnen som vikt, hälsa, feminism etc. Det är viktiga frågor att lyfta, absolut. Men ibland kan vardagen vara rätt välkommen och lätta upp alla tunga inlägg.. (Det är så jag själv varvar i alla fall, jag orkar inte heller skriva tunga inlägg dag ut och dag in. )

Olle Oljud

Häftig tavla... ja, vacker!
Skickar en extra kram för extra styrka!

ISA

Din konst berör verkligen! Underbar tavla.

Jennie

Vad spelar det för roll när vi får ta del av dina grymt häftiga tavlor, heja dig och skapandet! Den där tavlan skulle jag behöva ha framför mig mest hela tiden för att ständigt påminna mig om att vara snällare mot mig själv. Du är väldigt väldigt duktig.

Jennie

Sen, när du orkar igen, kan du inte snälla berätta lite mer om den där fantastiska kattfleecetröjan.

ozzy

Ibland behöver man tid för att samla tankarna o ladda om, annars blir det lätt att man bara upprepar sig och maler på i redan vandrade tankar.

When Darkness Falls

Så vackert! Att ta sig själv i famn och säga "du är okej, jag älskar dig i alla fall" det är det bästa <3

Anna Eriksson

Du är en fantastisk målare!

Linda

Fantastiskt fin tavla. Påminner mig om ett citat: Man måste inte ræcka till. Det ræcker med att finnas till.

Freja

Jag är så fräck att jag dubblerar... Skriver en debattartikel och använder underlaget på bloggen... Fast på bloggen tar jag ut svängarna mycket mer... Men jag är ju inte känd som dig, så jag kommer undan med det!

♀ P E A C E R E V ♀

När jag inte har ngt att skriva om går jag in på meningsmotståndares sidor, då får jag tillbaka inspirationen och idéer till åsiktsinläggen. Prova det om du inte redan gör det. En blogg som alltid brukar väcka tankar hos mig är och som ger mig inläggsidéer är bl.a. petterssonsblogg.se. Har du några sådana bloggar? Gå isf in och läs så kmr du får massa att skriva om. Man måste vara frustrerad över situationen som är, för att kampen för ett bättre samhälle ska vara värt mödan. Frustration kan vara en drivkraft då man har bloggtorka, så prova det. Läs om anti-feministers åsikter och argument, då kmr du få massa att skriva om igen och redogöra din åsikt om.

Joanna

Men lägg ägg vilken super duper fin tavla :)

Hjerpe

Håller med om att vardagsinlägg är väldigt välkomna. Och om du kommer sälja tryck av den där tavlan är jag ytterst intresserad. Känner som många andra att den väcker tankar om att ta hand om sig och give oneself a break, så att säga.

Anna i stugan

Läste den här artikeln, vet inte om du sett den då den har ett par år på nacken men kan väl om inte annat vara nåt att dänga i huvudet på alla fettskammare som ba' "men feta är ju så DYYYRA..."
http://www.avisen.dk/fede-og-rygere-er-billigst-for-samfundet_7720.aspx

sandra messaoudi

Hej, jag är en tjej på 17 år som kan relatera till en hel del som står skrivet i din blogg. Jag väger rung 76 kg men det tycks vara relativt normal i min situation då jag är 172 cm lång. Men jag märker ändå att folk stirrar enbart för att man inte "ser ut som en pinne".. (den typen av ansiktsutryck). Självklart skulle jag gärna vilja vara en Victoria Secret nodel men nu är inte fallet så, jag trivs i min kropp och tycker att folk ska lära sig trivas bland andra människor, oavsett hur man fucking ser ut eller väger. En RIKTIG människa som har RIKLIGT med HJÄRNCELLER vet att livet handlar om kunskap, lära sig.. så att man kan erbjuda något till världen. Förbättring osv.. Om de flesta inte hade sådan stor brist på hjärnceller så hade det insett att de viktiga, de är vad man kan lära sig av någon annan.. dvs dela en konversation (vettigt) och ta del av den andras perspektiv. Nej nu idag ska man glo och ragga på folk istället för att ha en lärorik konversation.. haha klockan är mkt så jag kanske inte får fram min poäng men jag tror nog att du hajjar den! Skrattar åt idioter som tror att vikten och utseendet gör en människa, det är fan en människas perspektiv och kunskaper som formar den rätta "kroppen".. vilket i detta fall handlar om sinnet. Resten är WHAT THE FUCK EVER.

sandra messaoudi

Att folk på riktigt tror att fetma är ett stort problem för samhället.. haha de sanna problemet är folk som inte alls bär på funktionella hjärnceller, dvs människor som påstår en massa skit. Ja okej fet, men vill man så kan man träna bort det, dvs.. där de finns en lösning, de räknas fan inte som ett problem. Gå och fundera på hur ni själva ska sortera era tankar och koppla dem till verkligheten innan ni uttalar er för att därefter framkalla skratt, och ingenting annat. Ni lär ju ha PROBLEM med att få fungerande hjärnceller. Där har ni något att tugga på, om ni nu verkligen vill förbättra samhället. - Sandra Messaoudi

sandra messaoudi

sorry haha bombat din blogg, men ville enbart påpeka lita saker.. fortsätt vara underbar och jag hoppas verkligen du inser hur skrattretande dessa okunniga hatare faktiskt är. mentaliteten är ju bakom "skala banan" nivå.

sandra messaoudi

många i samhället sitter hellre med "smala" eller de dem anser "snygga" person och snackar skit.. de väger dem mer.. än att fokusera på ämnet som kommer ut ur människans käft. Tänk hur långt vi hade kommit om människor började jaga efter andra människors perspektiv istället för deras kroppar. snacka om att vi hade hittat lösningar på alla dessa olika problem som befinner sig i världen.. haha bara helt ärligt nu! - Sandra Messaoudi

Gabriella

Hej! En liten fråga: vad innebär det att vara som du kallar dig "postpatriarkal". Förstår bara inte riktigt begreppet :)

Susi

Fantastisk, min favorit hittills av dina målningar, du är så talangfull, tack för att du delar med dig.

Nelia

❤❤❤❤❤❤

Miripiri

Försökte komma på vilken författare som skrivit om det där, att ta hand om sig själv och krama det där inre barnet som behöver tröst, och så kom jag på det - Harriet Lerner. Det är tio år sedan jag läste ett par av hennes böcker och jag minns det fortfarande. LD:s tavla är underbart fin. :-)

En grej jag skulle tycka vore intressant om du skrev mer om när (om) skrivlusten återvänder är barn och barnuppfostran, pojkar och flickor och attityderna i skolan. Det blir aldrig tråkigt!

Sandra

Så otroligt duktig du är! Så fint du får fram ansiktsuttryck och känslor. Blev berörd av tavlan. Jag målar själv, men vill hålla på mycket mer med det i framtiden. Målar du i akryl? Hur lyckas du få fram de varma färgerna, och hur får huden att bli så bra? Helt hänförd är jag, du borde ha en utställning! (Jag jobbar på bibliotek, där kan man ställa ut fast man bara är "hobby-konstnär"!) Stor kram till dig!

Svar: målar i akryl! Använder lager på lager teknik typ (vad fan vet jag egentligen haha) och bygger upp med olika nyanser. Blandar alltid ''smutsiga'' hurtoner med mkt blått, grönt eller svart i. Blir gråare. Sen gör jag partier med mer ocra/gult och en del rödarosiga partier. Ibland rent orange i skuggor.
Lady Dahmer

Mia

Började gråta av tavlan, älskar din konst, det är verkligen tryggt här. X

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog