Är du knullbar, lilla vän?

Igår tyckte Ordförande för SDU haninge/nynäs att det var läge att hänga ut och håna mig utifrån mitt yttre. Ett enkelt sätt att få männens godkännande. "Vem vill ni helst ligga med, feministen eller nationalisten?" De lät inte vänta på sig heller, hurrarop, ett och annat ''äcklig'', nåt ''hora'' och massa fler hånfull kommentarer om mitt yttre följde i hennes mentions.

IMG_4459.PNG

IMG_4458.PNG

IMG_4457.PNG

IMG_4455.PNG

IMG_4456.PNG

IMG_4461.JPG     

 Jag gissar att det kändes ganska mysigt och bekräftande. Det verkade även en styrelseledamot för SD Kvinnor (Haninge Nynäshamn) tillika Hannas mamma tycka och retweetade bilden glatt. Skäms hon inte, vuxna kvinna?

sverigedemokraterna SD kvinnor

Vilken bild? Denna: feminist nationalist

Men nåt annat som händer här, utöver den billiga poängen kring oknullbara (och då värdelösa) feminister är att hon ställer två sorters kvinnor mot varandra där den ena, jag, får representera en sämre sorts kvinna och hon själv får representera en bättre. Horan och madonnan. Rent kvinnohat med andra ord. Helt i enlighet med partiets värderingar.

Själv förnekar hon att det handlar om utseende överhuvudtaget och jag får lust att banka huvudet i väggen av frustration av detta fega ansvarsförnekande. ''Nej nej jag sa inte att du var ful, vadå tycker du att du är ful eller ja då får det stå för dig!'' typ.

sverigedemokraterna kvinnosyn sdu

Asså nä jag orkar fan inte.

Femtioelva andra sverigedemokrater och antifeminister kom såklart till hennes räddning och jag hade följande diskussion med en av dem:

sverigedemokraterna kvinnosyn sverigedemokraterna kvinnosyn 3sverigedemokraterna kvinnosyn 4 Lisa aka MondoKanel rantar loss i sitt inlägg ''Onlinemobbing''.
Skall detta vara något slags raljerande inlägg i politisk debatt, KOM IGEN SNUBBAR NI VILL HELLRE LIGGA MED EN NATIONALIST ELLER HUR YEAAAAAAAAHHHHH och sen agera kränkt för att det inte alls var illa ment utan bara lite sköj.
lili

Alltså.. Så jävla tragiskt. De visste vad folk skulle svara. De ville bara ha en anledning att trycka ner dig. Men vad förväntar man sig av SD?

Ellen

Allt sånt här gör mig nervös över att du ska sluta vara en sån offentlig frontfigur för feminism. Don't ever stop pls.

För övrigt väldigt fånig diskussion då det är tydligt att målet var att förlöjliga och håna dig. Det var ju praktiskt att de inte skrev det rakt på sak och kan då därför undvika att ställas till svars.

E

<3<3<3 till dig genom cyberspace!

Skickar kärlek, stöd och massa massa tack till dig, för att du är du! För att du orkar kämpa. Fina LD!

Johanna

Fy fan vad jag beundrar dig!

Ellen H

Stay strong LD. Vi är många bakom dig och jag ville OCKSÅ endast banka huvudet i väggen när jag läste denna Hannas inlägg på Twitter. Herregud.

Tack Lady Dahmer för allt du gör. Kärlek till dig.

Hjerpe

Det är liksom bara... SUCK på alltihop! Jag beundrar din envishet och styrka att stå som häcklad frontfigur för feminismen, jag hade aldrig vågat eller pallat det du gör.
Det de gör är så korkat att jag har svårt att ens bemöta det. På sätt och vis fascinerande (dock ej förvånande, tyvärr) att det finns människor som tycker att detta är ett ok beteende och som kan rättfärdiga det de gör inför sig själva. Känner att det liksom är synd om dem... Som att försöka lära en guppy att räkna. Spelar ingen roll vad man säger för de har inte kapacitet att ta det till sig.
Men som sagt, beundrar dig som ändå försöker, och förhoppningsvis når du nån som vaknar till en aning.

Svar: +1
Miss Foxy

Sanna

Nej fy farao!! Javla skitvarld att du ska behova ta sant! Du underbara manniska, sa fantastisk, vi kommer att ta dom allihopa, i slutandan kommer karleken att vinna, och da kommar alla dom dar livradda, osakra, svaga sma personerna komma krypande och be om forlatelse...!

Miss Foxy

"Asså nä jag orkar fan inte" Min tanke med
De SD:are jag träffat (IRL) har verkat helt OK och vettiga
Så ser man sådana här typer på nätet, så förstår varför de får så mycket hat, de gör ingen vidare reklam för sig
Är du dum, "blond" och empatistörd - gå med i SDU, typ så...

Mad

Jävla idioter. Hur kan man inte se att det är ett rent hån? Den ena motsätter sig kvinnoidealet och provocerar medan den andra mer än gärna går in i idealet som tvingas på kvinnor, men den som vågar gå emot, det är den personen som är "äcklig", "konstig", "vidrig" och allt vad det nu var. Blir fan förbannad.

Det här är varför jag inte orkar umgås med folk. Jag slutar läsa, kommentera, prata och skriva till folk för de är så jävla blåsta och vägrar ta till sig fakta. Lev ditt liv i misär då, men kom fan inte och gnäll på hur elakt samhället är emot dig när du inte ens vill inse hur världen ser ut!

Linda

Älskar bilden på dig, tycker den är cool!
De andra idioterna kan skita ner sig!

TinaM

Du är en jävla gud som orkar med dom här idioterna. Men tyvärr är jag inte förvånad, hon tillhörde SD va? Har själv haft en del "intressanta" diskussioner nyligen med bland annat Marianne Danfjorden...och herrejösses - finns det sådana människor? Och röstar dom ALLA på samma parti?

JAG skulle i alla fall tusen gånger hellre ligga med dig än Hanna! :)

Natalie

Ibland när jag läser såna här inlägg vill jag bara säga åt dig att sluta. För att det inte kan vara värt det att ta all den här skiten. Men det är så viktigt. Och jag hoppas att du vet att vi är många som står bakom dig.

Ia-Maria

Inte fan är det du som är äcklig iaf! Folks attityder kan dock bara sammanfattas med ett ord: UUUUURK

Anna

Men fyhelvete vilken jävla rent utsagt mobbning!! Hur är dessa människor funtade!? Stor stark kram till dig, jag tycker du rockar på bilden och har mycket intressant att skriva!

Maria

Jag blir så trött.
Ledsen, arg, frustrerad, rädd...ja alla de där känslorna. Av deras okunskap, brist på respekt och avsaknad på empati.
Men jag blir också stolt, glad, imponerad, driven, starkare, klokare och en betydligt tydligare förebild för min flickor hemma. När jag inser att Du är en av oss, jag är en med Dig. Vi är ett team, MOT detta, mot dessa. Du står inte ensam, jag står inte ensam, mina flickor står inte ensamma. För många kommer reagera som jag, många kommer tycka att de har fel och imponeras av ditt lugn, din klokhet och ditt driv att fortsätta. Jag förstår inte hur du orkar, jag beundrar din kamp, och jag står tätt, tätt bakom. Men fan...jag är inte alls lika modig som du.

Limpan

När jag såg detta på Twitter så förstod jag verkligen inte hur Hanna kan försvara sitt beteende. Vad fick hon ens ut för vettigt av att lägga ut bilderna? Det var bara för att trycka ner dig men när hon inte skrev det rakt ut trodde hon att hon kunde komma med en massa ursäkter. Du är så jädra stark som orkar, en förebild! Styrkekramar <3

noboytoy

Hanna framställer sig själv som knullbar för män. Ja, vad kan en säga? Grattis, lilla Hanna? :)

Stackars lilla Daddys Girl.

Svar: Jamen eller hur?! Hur pass "knullbara" är de män som rusat för att bedyra henne om att visst, det är hon som är mest "knullbar"? Förmodligen inte särskilt. Är det meningen att LD ska gråta floder över att rasistiska kvinnohatare inte vill ligga med henne?

Förstår inte varför någon frivilligt reducerar sig själv till ett viljelöst objekt som inte tjänar något annat syfte än att vara ett åtråvärt pris för andra.
Anonym

Klara

Fy va otrevligt och kränkande. Att du orkar ta allt, vi står bakom dig!

Hope

Du har mitt fulla stöd, tack för att du orkar!

Maja

Men helvete vad förbannat trött, arg, frustrerad och ledsen jag blir. Kan bara ana hur det måste kännas för dig....

Alltså vilka ÄR dessa människor?! Vafan är det som gått så snett att dom inte kan bete sig med vanligt jävla HYFS?! Jag känner mig så in helvete maktlös för hur mkt man än argumenterar så vägrar dom ta till sig något? Det är som att prata med enbart 3-åringar. Blir mörkrädd och känner hur jag bara vill gräva ner mig nånstans alt vråla högt och slå på något. Fyfan vilken jävla kamp du för! Så mkt skit och elände du får ta! Jag hoppas du känner lite kärlek och omtanke från oss andra... Heja dig!!!

Svar: Jag håller med. Det som dock gör mig ännu mer mörkrädd är att många av de som skrivit hatkommentarerna förmodligen är vuxna och har egna barn och familjer??!! Och när jag tänker på att det kanske finns förskole och skolbarn vars jävla farsor sitter hemma en måndagskväll och kallar folk hora på twitter/instagram medans bolibompa går på TV så känns det ju helt lönlöst med alla Friends, kamratstödjare och anti-mobbningsplaner för dessa människor kommer ju aldrig fatta vad de gör för fel och kommer lära deras barn att det är ok att göra så. Ibland känner jag en jävla hopplöshet och tror att vi aldrig kommer att få bukt med mobbning eller utanförskap eftersom folk tycker att vissa förtjänar det.
Ann-Marie

Maria

Tack för din fina blogg! Den inspirerar verkligen. Jag tycker du e fantastisk.

Solis

Åh vad denna nationalist inte fattar. När eller om hon någonsin kommer kunna fatta, kommer hon att skämmas för hur hon en gång tänkte.

Sofia

Nej vad sorgligt. Blir deppig av att läsa vad detta.

Heja LD !!! Du är bäst ⭐️ fortsätt som du gör ❤️

Kittylo

Fick på riktigt tårar i ögonen av detta. Vad fruktansvärt. Vilken hjälte du är!!!! Jag hade aldrig pallat. Tack för allt du gör!

Alva

Jag kan likssom inte ens bli arg... Blir bara ledsen, uppgiven och så jävla trött!

All kärlek och styrka till dig LD! Och tack för att du orkar!

martina

Åh du är så jävla bra! ♡

Mathilda

FY FAAN. Blir så jävla äcklad och provocerad av detta att jag vill kasta in mobilhelvetet i väggjäveln. Klassiskt kvinnohat, precis som du skriver. Patriarkatet fixar givetvis att denna kvinna tjänar på att skriva på det här sättet också. Ibland känns det hopplöst. LD, fortsätt vara grym, för det är exakt det du är <3

Hej Sonja

Läste den där konversationen. Det är så uppenbart vad hon menar med bilden. Det blev så pinsamt när hon försökte förklara bort det att jag blev generad.

Cassie

Skickar massa mentala pussar och kramar, mängder med kärlek till dig! Du är så stark! Jag beundrar dig.

Moa

Fyfan! Tack för att du orkar, det hjälper en att inte ge upp

Marlene

Förkastligt . Vidrigt, skämmes SD ta mig fan! Med det sagt, förstår jag inte hur du orkar.
Ens gå i svaromål med dessa jävla idioter!
Jag antar att det fick dom att gå i spinn ännu mer. Lämna dessa idioter.

Theres

Åååå, du är ju bara bäst! Vad jag önskar att jag var lika modig. Snälla sluta aldrig du kloka, tuffa, inspirerande, underbara människa. Tack för att du vågar. Och orkar!

Natalie

Kan bara instämma med många andra här!
Kärlek och styrka till dig!

Rebecka

Fyfan, följde detta på twitter. Blir så in i helvete arg och du är så otroligt starkt som står på dig, att du orkar!

Du är bäst, glöm aldrig det ♥

VB

Ja jösses. Det här med att låssas att SD är ett helt vanligt seriöst parti verkar ju inte gå nåt vidare direkt...

Filippa

Heja dig LD!! Du är en sån förebild <3

Calle

Det är ju nästan för bra. Vi måste sluta attackera tillbaka. De blir bara offer. Låt dom visa upp sig i all sin storartade fånighet. Luften kommer att gå ur dom. Folk får upp ögonen. Men bara om vi behandlar dom som de dagisbarn de är. Vi ska vara snälla. Klappa dom på huvet men respektera deras rätt till en åsikt. När de till slut står där med bara sina små åsikter kvar, då är de ofarliga.

Svar: Vad menar du med attackera tillbaka? Inte detta inlägg va?
LD måste få göra det hon behöver göra efter ett sånt vidrigt påhopp.
Jennie

Carolin

Vad härligt att denna sd-kvinna upprätthåller den stolta traditionen från 30-talet av att gestalta den ariska übermenchen i kontrast till den fula, oattraktiva landsförrädaren. Verkligen smakfullt och historiskt spot on!

Svar: Dessutom har hon tydligen köpt sin folkdräkt från Buttericks, "sommarflickor" är något av en fetisch för extremhögern
Carolin

trenyanseravsvart

Alltså...*suck* detta eviga tjaffs.
LD du är fan GULD!!
Att du orkar.

Min lilla fanGirl-crush på dig blir bara större <3

Elaine Eksvärd

så jävla bra! Du måste ju hojta till så jag kan länka fifan! Puss!

Amanda

Tack för att du inte ger upp

Cecilia

Jag blir så jävla förstörd av att läsa detta. FUCK DETTA. Detta visas ännu en gång varför feminism behövs så fucking jävla mycket.

Även om jag förstår att allt måste kännas som ett helvete för dig just nu, så tänk efter: vad är det egentligen som hänt?

Ett gäng kvinnohatare hatar på dig för att de inte tycker du är snygg. Mer än så är det inte. Vem FAN bryr sig vad de har att säga till om? Ingen. Du är den absolut bästa, mest fantastiska kvinna jag vet. Du är en stor förebild till så jävla många människor, du har hjälpt så många att må bättre över sig själva. Du är så jävla mycket mer än utsida. LÅT INTE DETTA FÖRSTÖRA DIG. Läs inte vad kvinnohatarna skriver om dig, för det handlar inte ens om dig, det är så mycket större än det. Det är feminismen de hatar, de hade kunnat visa vilket jävla ansikte som helst (+ en orakad arm).


Tänker lite på ett fånigt citat lol, men var tvungen att skriva det. Confidence isn’t walking into a room and thinking you are better than everyone else. It’s walking into a room and not having to compare yourself to anyone else in the first place.

Hanna är bara osäker i sig själv, vill provocera och njuta av 5 minuters ramljus. Nu har hon fått bekräftelse på att män vill knulla henne. Låt henne njuta av det.

Svar: +1
Miss Foxy

Zoe

Nä fy fan, jag blir så arg att jag vill lägga mig ned och gråta. Du är tuff och fantastisk och superstark men DET SKA INTE VARA SÅHÄR! Samhället ska inte se ut såhär, kvinnor ska inte blir utsatta för sånt här, kukpatriarkala strukturer borde inte få finnas, du borde inte behöva vara stark och fantastisk i att hantera jävla hat på nätet.

Åh jag blir så jävla matt.

Emelie Svenningsson

Wow! Jag kommer inte ens försöka kommentera idiotin utan vill bara säga hur imponerad jag är av dig! Jag beundrar dig för din ork och förmåga att gång på gång bemöta de här personerna och sakligt försöka förklara, förklara, förklara för vad som i mina ögon ofta verkar vara förhållna öron.
Du är grym L.D! Du är min idol !

karin

Jag fattar att det är jobbigt att ha SDtrollen efter sig men ändå på nåt sätt har du ju verkligen lyckats när du retat upp dem så pass. Var stolt, vara SDs antites av "kvinnan" är ju allas vårat mål, med tanke på deras kvinnoideal. Fortsätt bara fortsätt!

Svar: asså LD har lyckats men kanske inte pga detta? det krävs nämligen ingenting för att reta upp SD-trollen , för vissa räcker det att finnas till.
Jennie

Christian

herregud... Ehh... Finner inga direkta ord utan mer en känsla som SD(folk) är ganska bekanta med, förvirring.... Hur fan tänker de där? Eller kanske inte alls... Men det är ju so att dem kör med mobbning.. För endast då håller partiet ihop om dem pysslar med skolgårdspolitik!

Linnea

Heja heja heja dig! Kram!

Jennie

jag är så himla nära att bara sticka ner huvudet i sanden vad gäller såna här människor. och jag drabbas inte ens av deras hat personligen.

men jag har ingen aning om hur jag ska försöka bemöta dem, de är så himla hjärntvättade och jag kan inte tillräckligt mycket om avprogrammering, det finns något så väldigt avstängt och läskigt i deras beteende att jag inte har en aning om vart man börjar..

Linda G

Efter att ha konstaterat att jag inte faller inom SDs snygghetsramar och att de är jävligt elaka så kan jag inte låta bli att fundera på varför nationalisten och "sverige-vännen" har på sej nån form av sexy costume som ska föreställa en dräkt istället för en riktig dräkt som representerar hennes hemort. Jag trodde att SD var riktigs kulturivrare.

Svar: Japp, ser ut som en variant av prinsessdräkt på leksaksbutik för 3-åringar
Men hon skulle stått på en sommaräng i motljus, så hade det blivit ännu större klyscha
Emma

Em

Förlåt men jag började asgarva åt detta, jag orkar verkligen inte med människor längre.

akkanakesson

Whaaah, du är så jävla stark som orkar bemöta det här på ett värdigt sätt! Du är en imponerande kvinna.

Johanna

Tack för att du tar fighten! Det är beundransvärt att du orkar. Jag försöker göra mitt i min lilla värld. En dag kommer världen se annorlunda ut.

maria

Vad vill då hon med det här? Varför känner hon att hon behöver få bekräftat att det inte är någon Sdare därute som i smyg vill ligga med en feminist/dig? I princip allt är fel mrd det här. tack för att du finns och orkar!

Sofia

Du. Är. Bäst.

dan_d

Stackars Hanna som tydligen saknar helt konsekvenstänk. Gissa vad som kommer hända när hon söker jobb - HR-människorna kommer göra en snabb googling på hennes namn/ansikte (bekanta inom HR har redan börjat med ansiktesök iom byte av efternamn och att tekniken möjliggör den sökningen) och gissa vad som då kommer dyka upp. Och gissa vad som kommer hända, redan nu skulle Hanna vara i första utgallringen och gissa hur framtiden för henne kommer bli. Så stackars Hanna som vill känna sig knullbar för några rasister och skjuter sig själv så jävla hårt i foten...Så Hanna (vet att du sitter och läser LadyDs blogg med popcorn), you fked up!

LadyD, du är så grym!

maria

Alltså om ordförande för något annat ungdomsparti gjort samma sak...

Marlene

Det är mer obegripligt att det överhuvudtaget finns kvinnor i SDs sfär. Vad är det som är så tilltalande med kvinnohat?

Emma

Jag måste bara säga tack! Tack för att du orkar, du är så jävla stark människa! Du är helt bäst.

Cecilia

Kärlek till dig lady. Yo go girl.

Homo sapiens sapiens

Men vad i helvete! Ibland undrar man ju om folk har bajshögar istället för hjärnor! Kvinnohatet i sitt esse, följt av totalt förnekande. Det är detta som händer när smarta kvinnor (som du) tar plats och höjer rösten med vettiga saker att säga, då blir det plötsligt väldigt hotfullt och måste reduceras till utseende. Blir så matt. Kärlek och styrka till dig!

Emma Elfstrand - elfstrands.se

Det här är så jävla vidrigt!

kristin karlsson

Heja dig du fina människa!

Alexander

Lady D, du är min idol! Fortsätt kämpa. När jag läser sånt här vill jag bara starta en sekt som förföljer näthatare och hatar dem tillbaks.

Johanna

Kvinnohat i sin prydno. Den rena madonnan i sin fosterlandsdräkt från Buttericks ställs mot "horan" som har fräckheten att inte bry sig om bilden får män kåta eller inte. Det är så äckligt och bakåtsträvande att man spyr. Om man ska vara petig måste man också fråga sig om logiken i resonemanget. Vilket beteende är mest "horigt"? Att göra allt för att behaga män, eller att skita i vad män tycker? Svaret är ganska givet och avslöjar än en gång vad det handlar om. Kvinnor ska ta mej fan rätta in sig i ledet och göra allt för att vara söta, fina och liggbara.

Olivia

du är viktig, snälla sluta aldrig med vad du gör!!

Frillan

Jag får tårar i ögonen och blir så himla arg och ledsen av sånt här. Varför gör man så mot andra männiksor? Stå på dig!!!!!

frida

Ååå underbara du <3 säger som Så många andra all styrka till dig. Blir fan tårögd av att se detta inlägg. För FAN mänskligheten vakna.

All styrka till dig. Detta är inte acceptabelt <3 du är en stark och utifrån vad jag någonsin har läst en enastående människa. Du ör modig och en hjältinna.

Styrkekramar
Frida H.

uniktärbra

Jag har inte läst din blogg innan men du verkar vara en down to earth människa så jag hoppas verkligen att du inte tar åt dig av denna uppenbara mobbning.

Vart har detta inlägg med politik att göra överhuvudtaget!? Det är ren och skär mobbning, kvinnohat och ett patetiskt agerande för att få uppmärksamhet. Jag blir så frustrerad!!

Det jag verkligen vill säga är att. Ta inte åt dig! Var stark och låt inte dessa patetiska knappt värda att kalla människor komma åt dig.

Svar: tack tack!
Lady Dahmer

And shiny black ravens, on chimney smoke lanes |

[…] SDU gör en Feminist vs nationalist-utseendejämförelse – för att det viktigaste med att vara kvinna (och ha en politisk åsikt) är att bry sig om vad andra människor bryr sig om ens utseende. Nej, såklart inte, gick någon ens på den? Inte så roligt, men det är ju bra att även SDU hakar på 1 aprilskämten och går emot den gamla fördomen att nationalister inte har någon humor. […]

Julia L

Men hjälp, stackars den där Hanna- helt lost ju! Hur kan man vara så blind att hon tycker att hon "vann" någonting här? Du är ju en verklig, tänkande, klok och kännande människa- bara att fira och gratulera dig själv att du "förlorade" tävlingen, ha ha :-) :-)

Julia L

Eller vänta, det kanske var ett aprilskämt?!

Svar: hela partiet är som ett aprilskämt. jävla ankeborgsparti.
Lady Dahmer

Elin Ryösä

"Asså nä jag orkar fan inte."

Någon hade mage att kalla dig för Orc i en av de inklistrade kommentarerna. Jag säger att du personifierar "ork". Du orkar bortom all ork. Din uthållighet och ditt tålamod med dessa människor är beundransvärd och bär frukt i och med att fler och fler kommer till insikt om de förtryckarstrukturer som finns. Tack för det du gör för Sveriges kvinnor!

P.S. Bilden hon postade på dig är för himla fräck, råälskar den!

Jennie

Herregud.

En stor varm kram till dig!

(Alltså, kommentaren "En första klassens hora", låter ju mer som en komplimang, borde ju innebära någonting väldigt dyrt och eftertraktat! IQ...)

Svar: Att kalla kvinnor för horor avslöjar ju bara en usel kvinnosyn och människosyn. Själv tycker jag horor, oavsett vilken klass de tillhör, är likvärdiga människor.
Lady Dahmer

Marlene

EX skriver om detta också :http://www.expressen.se/nyheter/sdu-toppens-utseendehan/

Jag gick in och läste på hennes twitter. Mardröm! Allt. Hennes beskrivning av sig själv"patriot..."...nationalist"...

Hon har fått sina 15 minuter i rampljuset nu.

Svar: Läste artikeln, och en sak som provocerar mig rejält är när folk (som Hanna gör i ett citat) tar sig friheten att sätta sig till doms över vad feminister (gäller ju även annat, men i detta fall var det feminister) "bör" ägna sig åt! Det kommer alltid sådana kommentarer, om att en viss sakfråga (den som feministen fokuserar på) bör sättas år sidan för att Hanna, i det här fallet, tycker att det finns viktigare saker att slåss för.
Då känner jag bara: Ja, Hanna, det står dig helt fritt att driva den kampen. Gör det DU, istället för att lägga ansvaret på nån annan - speciellt inte någon som i det här fallet valt att driva en annan del av kampen.
Det finns många frågor att beröra och många kamper att föra. Är du inte beredd att göra din del ska du ge fan i att försöka bestämma hur andra väljer att göra sin.
Hjerpe

Kicki på vischan

Alltså det är är ju det mest pinsamma och patetiska jag någonsin sett!!!! Att hon själv har gjort och lagt upp bilden!!! Herregud jag behöver ett helt skämskuddrum! Hur gammal är hon egentligen? Det här är så sjukt på så många sätt och det sjukaste är att hon inte ens fattar hur patetiskt det är. Ge det här några år och helvete vad hon kommer att skämmas över hur hon gick med håven iförd maskeraddräkt framför rasisterna.

Svar: En politiker går på en privatperson på det här sättet och drar med sig alla dina SD -patetiska troll. Jag var med i Vi tar kampen på Facebook . Jag är inte längre med i Facebook för det fick mig att må dåligt. Men jag hoppas kamporganisationen uppmärksammar detta och går in och knäcker dessa SD-troll. För det är ett angrepp mot oss alla och dom ska inte stå emotsagda, fast första reaktionen blir "bry dig inte " så är det vad vi ska!
Marlene

Elvira

Patriarkatet i sitt esse. Och vad är det med dessa män som tvångsmässigt måste kommentera kvinnors utseenden direkt de får chansen.

Svar: och inte tycker det är några konstigheter heller!
Lady Dahmer

Nina S

Haha älskar han som skrev Touché i kommentaren (och syftade på SD-arens bild), bara "Här fick vi dig allt!", jag orkar inte med idiotin.

Svar: asså man skäms ju å deras vägnar.
Lady Dahmer

Maria T

Hade varit skönt att kunna avfärda detta med Expressens aprilskämt, men tyvärr bara ännu ett bevis - dessutom med bild! - på att en lobotomerad tjej iklädd en "Sverigedräkt" som tagen ur en sextillbehörskatalog får sina efterlängtade minuter i rampljuset, ivrigt påhejad av brölande idioter till män samt sin egen mamma. Tydligen är all uppmärksamhet av godo.

Så jävla sorgligt.

Svar: Kolla hennes Twitter, hon vill förbjuda tiggeriet, är någon typ av islamofob, och följer nynazister, IQ badboll
Miss Foxy

L

Härligt att Hannas "Sverigedräkt" kommer från Partykungen.se...
http://www.partykungen.se/sverigeflickan-maskeraddrakt.html

Gissar att det var det här hon var ute efter, men att det inte var sexigt nog?

http://www.sverigedrakten.se/dam/svdr-dam-10.jpg

Svar: +1
"Snart är det sommar och dans runt midsommarstången! Då är det dags att ta på dig de finaste kläderna du har och vad passar inte bättre än denna typiska Sverigedräkt?" LOL
eff

Elvira

Apropå mäns rätt till kvinnors kroppar:

Att man inte "får" säga nej till sex kan börja innan det blir ett förhållande och då menar jag när det ligger sexuellt mellan två personer. Som när jag ibland nekar en man att visa mig naken i cam eller inte vill bjuda på en onanishow.

Då blir de stötta och menar på att jag ska bjuda på det eftersom de är så kåta, eller har sagt att de tycker att jag är så snygg,och eftersom de varit så "snälla" och dessutom är kåta så borde jag ställa upp.

Trots att jag vet att jag kan säga nej utan dåligt samvete så får jag det ändå på något vis, att jag ändå inte kan bjuda på mig själv och nånstans är oskön.

Svar: Ja, fy fan! Och jag mejlade en man i flera år.
Som kallade sig feminist . Jag fattar inte varför jag sökte upp idioten igen! Så jag skäms över det. Han var numera gift, och stod och poserade med sin fru och Jonas Sjöstedt samtidigt som han sökte fittor på nätet. Han ville bara att jag skulle skicka film på mig där jag fläkte ut mig . När jag sa att MIn fitta är inte för världen, blockerade han mig full av besvikelse att jag inte gjorde det. Herr feminist. Vad ska jag säga? Han tror visst att jag ska kontakta honom igen, hybris kallas det för. Att man tror att man är Guds gåva till kvinnorna. Stenåldersfeminism.
Marlene

Amanda

Blir så jävla ledsen och förbannad. Styrkekramar till dig LD som pallar med sådan här skit och som aldrig verkar ge upp. Du äger.

Svar: Det låter tragiskt, men jag är van helt enkelt. Jag får ta en paus från datorn när det blir för mycket av detta och sen återkomma med mer ilska och jävlaranamma.
Lady Dahmer

Tove B

Jag blir så jävla äcklad av att läsa det här. Orkar inte med idiotin. Det är så starkt att du orkar stå upp för dig själv! Du har haft stort inflytande på mitt arbete i förskolan och mitt föräldraskap, men även att orka stå upp för andra och mig själv. Är så glad att jag hittade dig under utbildningen och innan jag fick barn, är helt klart en bättre pedagog och förälder tack vare det!

Anna

Otroligt otrevligt och trakasserande!
Och dessutom helt onödigt att fråga efter som sannolikheten att du skulle vilja knulla med dem är 0, så det spelar ingen roll vad de tycker, den valmöjligheten finns ju ändå inte.

Pal

Inga problem, Lady Dahmer, i min värld vinner du alla gånger!

natalie

SJUKT hur vuxna människor beter sig! Tycker du är fantastisk som orkar ta allt, kram!

Tasse

Onödigt att denna kvinna försöker starta bråk och vill såra andra kvinnor. Omoget som fasen!

Eleonor

Men jösses. Alltså. Hannas mamma retweetade bilden när dottern gör sig till objekt?! Hennes mamma! Undrar om hon kände sig stolt? Vad är det för fel på de här människorna?
Jag ska fan flytta till ett annat solsystem.

Heja dig LD! Önskar att jag också orkade.

Svar: Jag blir också ledsen av detta, inte "bara" att hennes dotter gör sig till ett objekt, men hennes dotter (Hanna) verkar dessutom anse att hon, i egenskap av kvinna, måste sexualisera allt hon tycker och gör. Det "räcker" inte med att bara vara nationalist, man måste vara en sexig nationalist i en sexualiserad folkdräkt för jag antar att den något prydare 1800-talsdräkten inte är tillräckligt het för SDU-grabbarna. INGET FEL med att vara sexig, men det är väldigt synd att hon inte ens verkar förstå vad hon själv gör, hon kan inte ens ha en åsikt ofredad från den manliga blicken! Ska ju ej döma för hårt för såg liknande tendenser hos feminister för några år sedan, att alla feminister var tvungna att motbevisa att de skulle vara oattraktiva. Skillnaden ligger ju dock i att feminister tycker att kvinnor ska ha rätt att vara fula om de så vill, jag har ingen aning om hur nationalister ställer sig till det här, men på Hanna verkar det som att hon inte vill ha den friheten, det är så sorgligt att hennes EGNA MAMMA hejar på henne och därmed antyder att det skulle vara fel om hennes dotter inte orkade raka sig under armarna (eller på andra ställen) inte ville sminka sig, ville slöa runt i mjukisbyxor en hel dag och så vidare. Jag förstår inte hur man som mamma till en dotter kan vilja kränka sitt barn så mycket, jag tror inte hon vet vad hon gör, men när hon deltar i denna mobbning mot en person som inte gjort hennes dotter något ont mår jag fysiskt illa! Gjorde hon samma sak i skolan om hennes dotter mobbade sina klasskamrater? Gör hon samma sak när hennes dotters vänner sparkar ner invandrare på stan? När hennes partikamrater kastar sten på slöjbeklädda kvinnor? Nej fy, i ungdomarnas fall kan man säkert skylla på oförstånd och omognad, men en fullt vuxen person som har en egen dotter? Nej, jag ryser vid själva tanken...
TinaM

tilda

Är det vanligt att hon vill ligga med killar och dom säger "nej tack, jag knullar hellre med en feminist"? Eller varför skulle det vara relevant att göra den högst hypotetiska undersökning?

Svar: Hon tror att hon kan bevisa någonting . Det går inte förstå.
Marlene

Julia

Så jävla patetiska människor det finns i denna värld. Fortsätt vara du!

micro113

Du är kvinna - din uppgift är att hålla käft, vara behaglig, foga dig och föda många barn ...

SD i ett litet paket ...

Det är fördjävligt att hon ger sig på dig på det sätt som hon gör - samtidigt är det väl fint att SD visar sitt rätta ansikte och var de står för när det gäller kvinnosyn ...

Svar: Hon är patriarkatets lilla nickedocka. Tragiska människoöde !
Marlene

Tess

En sexualiserad maskeraddräkt...? Hmm... jo, sådana säljs väl bara för att kvinnor "måste" vara sexiga. Tycker dock det är lustigt att en självutnämnd nationalist vill porträttera sig själv i en sådan felaktig "kostym". Missförstå inte, för visst kan man vara oseriös och klä ut sig ibland, men att just använda den bilden för att symbolisera nationalist.... ja... :-S

Christina

Jag mår illa när jag läser vad dom där människorna har skrivit, eller människor, jag vet inte riktigt vad det ska föreställa vara... Hur kan någon skriva något så fruktansvärt och elakt om en annan person??? Har man inget snällt och vettigt att säga kniper man käft! Hur kan man överhuvudtaget ställa en sån fråga och varför svarar folk?!?!?! Vart har empati, respekt, sunt förnuft, snällhet och folkvett tagit vägen?!?! Att diskutera och ha olika åsikter är en sak, men det här och mycket annat som skrivs till och om dig Lady Dahmer är bara fruktansvärt otäckt! Jag beklagar att du behöver läsa sånt och om jag kunde skulle jag trolla bort alla vidriga påhopp och elakheter, eller dom som sprider det! Jag förstår inte hur du klarar av att fortsätta skriva så sakligt, bra, rättframt och utlämnande! All heder till dig! Jag önskar verkligen att sådana elaka människor inte finns på riktigt, men tyvärr så verkar dom ju det, kan bara hoppas att dom inte är så väldigt många... Om alla tänkte på att vara snälla mot varandra skulle mycket skit försvinna! Och dom som inte kan det, kan ju lägga sin tid/kraft och ork på VIKTIGA frågor, tex få bort krig, svält, fattigdom, orättvisor mm, listan kan göras lång!! Stor kram till dig, Lady Dahmer, en unik, modig och fin kvinna!

Karin

Så ledsen jag blir. Ibland är det svårt att orka vara stark i denna elaka värld.
Men vi är många som stöttar dig!

Felicia

Fan vad du är grym! Sluta aldrig, du ger mig verktyg hopp och tilltro till att jag också kan påverka, att min dotter kommer få växa upp i en liiiiite jämlikare värld.

Elin

Det här kan vara bland det vidrigaste sdu gjort. Förstår din frustation gällande "vaddåååååå jag har inte sagt att du är fulare det är du som gör den värderingen". Suck suck.

Linda

Alltid lika imponerad av dig!

E

Usch, hoppas verkligen att du inte tar åt dig. Så lågt, men visar bara att du har rätt.

Men varför censurerar du hennes namn och twitter-bild? Det är ju hon på bilden och hon är ju en offentlig person... :S

Uterusrex/AlmgrenArt/Mathilda

Jag ligger hellre med en sjöborre än en nationalist.
Tack på förhud.

Lotta

❤️

Svar: DU ROCKAR
Lotta

Lotta

Tycker även lite synd om Hanna, trots helt absurdt och oförsvarbart beteende. Hon kommer nog få det svårt från flera håll. Även fast det inte är något hon märker nu. När ska det här sluta? Minska.

Svar: Integrerad anti-feminism är bland det värsta.
Lotta

Anna

Så jävla fel... Klassisk mobbning. Kärlek till dig Lady!

A

På riktigt det mest patetiska jag sett. :(

Elin

Blir ledsen när jag läser detta. Jag har läst din blogg ett tag nu och den betyder så mycket. Den ger mig kraft, inspiration och styrka. Sluta aldrig, din röst är så viktig

Lina

Hur någon kan vilja ligga med någon som saknar grundläggande värderingar om alla människors lika värde, det övergår iaf mitt förstånd. Saknar man den basala grunden så kan allt annat kvitta. Utifrån det kan jag inte tänka mig något osexigare än en Sverigedemokrat. Finns inget som är mindre attraktivt i min bok än en dålig människosyn. Det går före alla eventuella ytliga preferenser vilken dag som helst.

Siobhan

Jag är så tacksam att du orkar ta kampen. Tack!

ellen t

Snälla sluta aldrig vara så smart, grym och bäst. Du är sååå många kantstötta tjejers stöd och ledstjärna, vi finns här för dig, tänker på dig och krigar för dig när vi orkar, hoppas du fortsätter orka!

Massa kramar!

Jasmin

ÄLSKAR DIG LADY DHAMER <3
Kämpa för oss kvinnor !
Vi kvinnor vill inte dömas efter vårt knullbarhet.

rococo

Du har genom din blogg varit ett jättestort stöd för mig som feminist i flera år nu. Vill ge en del av det städet tillbaka nu! Tråkigt att du som förebild också ska behöva agera måltavla för all skit.

Sofia

Är dig evigt tacksam för att du orkar. Det du gör för alla unga kvinnor alltså. Du äger, glöm inte det.

Sossenomen

[…] Lady Dahmer själv skriver väldigt bra om det kvinnohat detta bildmontage ger uttryck för. Lindholm anspelar på traditionella normer om hur en kvinna ska vara och ställer Dahmer som motsats till detta – ”Lilla flicka, du ska vara söt och behaglig, tro inte något annat!” Nyheter24 och Expressen har även snappat upp händelsen. […]

Ellen

Vidriga kommentarer, fy fan. Så himla sorgligt att vuxna människor beter sig sådär... Att de är SDare är dock inte förvånande tyvärr.

Stå på dig, du är bäst!

Svar: Ja, sorgligt!
Lotta

Dulcinea

Puss LD! Din röst på nätet är oändligt viktig och fotona på dig äger, de är förfriskande som ett vårregn. Den här andra tjejen... alltså kan någon ge henne en spade så hon kan gräva sig ur sandlådan eller nått.

Anna

Det är verkligen förjävligt vad du tvingas uthärda. Det här inget som är okej och du borde polisanmäla det här. Verkligen jag beklagar att världen inte är en bättre plats än såhär. Hoppas du fortsätter blogga och sprida mycket viktiga budskap. =)
Kram.

sak

Jag skulle önska att jag kunde bli förvånad över sånt här men tyvärr inte.

Dock blir jag inte heller förvånad över att du, LD, är en sån hjälte. Jag är så sanslöst imponerad av dig ska du veta. För att inte nämna att bilden på dig var supercool! <3

Rebecka

Så jävla billigt och ytligt gjort av Hanna. Visste inte vem hon var tidigare men nu vet jag. Billig och ytlig. Så jävla fult sätt att få män att ge henne komplimanger. För det är det enda jag tänker på när hon försöker jämföra sig med vad normen säger vara en "äcklig" tjej.

Givetvis är du INTE äcklig. Du är bara en nagel i ögat på könsrollssamhället och en spark i pungen på patriarkatet. :)

Malin

Alltså jag är 100% hellre den håriga feministen till vänster än vilken nationalist som helst. Och särskilt inte om nationalisten tycker det är värdigt att trycka ner andra kvinnor för att försöka vinna billiga poäng bland SD-anhängare. "Hej killar :) vem av oss två vill ni hellre knulla? Tihi!". Någon som vill knulla med de här killarna ens? Fniss!

Lotta

Va? Jag skulle lätt köpa att det var ett aprilskämt, samtidigt; vad är det vi har läst? Skrämmande. Usch, en slags surrealism som inte är ett dugg rolig. Och högst verklig. Sverige 2015. Jag är häpen. Tack fina du.

Bintan

Ja vad ska man säga..... Där gjorde hon allt bort sig. Vilken usel förebild. Och hon får vara ordförande?

M

Sluta aldrig med det du gör!
Du är en viktig person för mig, en 21-årig tjej i en småstad överfull med SD-sympatisörer.
Du ger mig styrka och verktyg att försvara mig <3

Linda

Jag blir faktiskt så ledsen över detta inlägget. Jag förstår inte hur folk kan hålla på så här.

tuffakillen

Jag skäms över att leva i samma land som sverigedemokrater.

Stor eloge till Lade Dahmer som pallar med att kämpa på emot dessa idioter.
Det är så ledsamt att någon ska behöva skriva ut dessa självklarheter som du gör, men jag är så lycklig att du orkar med att göra det.

Najjan

Du är grym! Vad alla dessa ointelligenta, omänskliga, efterblivna jävlarna säger så fortsätt stå på dig! För om det nu finns något rätt och fel i denna värld, så är det dom som har gjort BIG MISTAKE nu!!

Anne

Men alltså. Jag kan knappt tro det är sant!! Hur kan man uttrycka sig sådär om en annan människa? Jag blir helt stum. Vuxna människor.
Sådär säger man ju liksom inte om nån. :(

Anne

Jag gick in där ock skulle kommentera deras kommentarer. Men tydligen måste man ha fb och det har inte jag. Synd.

Katarina

Otroligt pinsamt att först lägga upp en selfie på sig själv som man är nöjd med, och sen en bredvid på någon man tycker är ful, för att få likes. Jag minns mig själv som tafatt tonåring, då fanns inte facebook men visst fan har jag själv jagat killars "likes" på det där pinsamma sättet. Tack gode Gud att jag blev vuxen och insåg att mitt utseende inte behöver några likes.

Malin

Så fult gjort! Är ju dock, liksom du, inte särskilt förvånad. Men himla bra och sakligt svarat av dig, hoppas att du i dessa jobbiga (och personangreppiga) tider minns alla vi som står bakom dig!

Jojjan

Sluta ALDRIG höras och synas. Ett stort jävla tack, för att du orkar.
Kärlek till dig.

Linn

Vilka FRUKTANSVÄRT vidriga kommentarer folk kläckt ur sig. Blir riktigt äcklad och förbannad av kvinnosynen och bristen på...intelligens.

Hoppas du får en skön påsk Lady Dahmer!!! Mycket påskgodis och gravadlax och fint väder och egentid med en bra bok inne på dasset, eller familjetid i soffan! :-)

Bea

Jag blir så arg av att läsa detta och får ont i bröstet. Så fruktansvärt vidriga människor det finns. Att du ska behöva stå ut med detta? All kärlek och respekt till dig, Lady Dahmer.

Hej

Hhahahaha roligaste kommentaren på Avpixlat:

"Expat • för 19 timmar sedan
Äh, hon är väl inte så farlig, den där fröken Blomberg. Hon är blyg, den stackarn, och vet inte hur man tar kontakt med en man för att ha det lite trevligt. Men det lär hon sig säkert, så småningom.
Vänta bara tills hon blir 35 och "barnfantomen" slår till. Hon finner sin "Prince Charming" rakar sig på adekvata ställen och skaffar villa, vovve, volvo samt ett par näpna småttingar.
Jag har sett det förr, allt ansträngt radikalt skrikande som ändå till slut ändar i medelklassighetens trygga famn. Wait and se!"

Bruno

Alla kan ha olika åsikter och det är väl kul om man kan snacka om det?

Men det jag reagerar på är alla som skriver hora, ful och äcklig med mera. Är det verkligen riktiga personer bakom de profilerna? Skäms de inte?

Det kanske är jag som inte hänger med? Men är detta okej? Hur många av dessa personer kallar säger till sin egna mamma "hora"?

Ricky

Hej. Jag är en människa i 25 års åldern, som inte har nåt emot dig eller andra feminister, jämstister, nationalister, anarkister, transsexuella och alla andra sorters olika uppfattningar som man kan hitta i detta land.

Men jag tror att orsaken, att du kan råka på ganska mycket problem med nationalistmänniskor eller med såna här som den här selfie-tjejen, är att du skriver mycket om just dessa människor. Jag vet inte det är bara som jag känner. Men jag tror att de liksom "Hittar den som hittad dom" om du förstår vad jag menar. Tex så om jag börjar skriva om en grupp, säg tex vita homosexuella datanördar, då kommer ju ganska säkert dom att hitta mina inlägg och börja svara på olika sätt, och är jag inte enbar positiv till dom i mina inlägg så kommer dom nog att visa fientlighet med. Trollbeteende väcker trollen, liksom.

Jag vet inte vad du har för mål eller passion, men du verkar väldigt känslomässigt engagerad i allt som rör könet och män. Jag tror det funkar som en "magnet", fast som drar till sig negativa saker. Sen vet jag inte om de kanske är de som är målet, att få konflikter. Men om det INTE är det som är målet, så tror jag bästa sättet att slippa ha med män att göra, det är att sluta tänka på män och vad män gör eller säger. Det kommer nämligen leda till att de slutar helt med att ge dig uppmärksamhet, och du kan leva exakt som du vill utan att några män kommer att ha åsikter, eller nationalist-tjejer kommer att hånas. Många män verkar ju till och med föredra lesbiska tjejer, framför vanliga hetrotjejer, om man ser på vad de gillar för bilder osv.. Men du lägger ju inte ut några lesbiska bilder, och kommer därför varken få positiv uppmärksamhet (för lesbiska bilder) eller negativ (för texter om män eller nationalisttjejer osv)...

Sen tycker jag det verkar som du hänger väldigt mycket upp allt på kön. Egentligen så finns det väl inte två kön, utan det finns bara individer med lite olika könsorgan, och de kallas för olika namn. Att se de individerna som kan föda barn, får mens eller kan amma utgör ungefär hälften av befolkningen, det betyder väl inte att dessa tillhör ett speciellt "kön"? det är ju ungefär som att dela upp folk i två kön pga de är vänsterhänta eller högerhänta? Att föda barn är i dagens värld inte ens nödvändigt, eftersom människan ändå är alldeles för många, så detta problem finns tack och lov inte för kvinnor längre. Kvinnan kan leva som mannen och låta bli att skaffa barn. Många kvinnor råkar dock ändå bli gravida vilket egentligen känns onödigt, men man får bita i det sura och såklart älska barnen ändå. Men om kvinnor låg mera med kvinnor, och mindre med män, så skulle situationen bli lite bättre.(färre oönskade barn skulle komma till).

Jag tror att man egentligen passar bättre ihop med dom som har ett könsorgan som mer liknar ens eget, med andra ord tror jag så kallade "kvinnor" passar bättre ihop med varandra sexuellt. Och att två så kallade "män" passar bättre ihop i sängen. Och många män lever så också, trots att de inte säger det högt. De behöver inte ens vara "homosexuella". Eftersom det inte är könet man blir kär i, utan personligheten.

Egentligen anser jag inte att det finns två kön, och jag ser dig inte som kvinna eftersom det är ett epitet man klistrar på dom som har de attribut som förknippas med ordet "kvinna". Så egentligen kan jag inte se nåt "kvinnohat" i hennes jämförelse. Hon är ju kvinna, medan du är en könsneutral person. Så se dig snarare som attackerad av en kvinna.
Nationalist-tjejen blir kallad kvinna eftersom hon själv strävar efter det. Men ändå lite taskigt att retas, när hon ändå själv är nöjd med sitt utseende. Då hade hon kunnat avstå att göra så.

stå på dig och lev som du vill! det gör ju hon nationalisttjejen med!

Ricky

Jenny22

Förstår inte varför SD-kvinnan inte (om hon menade allvar) satsade på en politisk karriär och inte en karriär som baserades på hennes utseende? Är det inte just den kvinnosynen de beskyller muslimer/invandrare/MENA för att ha? Det är så sjukt ologiskt.

Maria

Den bilden hon valt på dej är min bild av dej, du hade någon liknande till höger för en himla massa år sedan då jag började följa dej, Du är min förebild, och du är så jävla stark som visar världen att kvinnokroppen ska respekteras oavsett behåring, färg, form m.m. Och att den ska sluta vara endast för att behaga andra.

Sam Spade

Var tvungen att googla på Hanna Lindholm.Hade inte den blekaste aning om vem hon var. Läste sedan hennes twitter. Var väWorkingilket annat tjöt som helst. Varken mer eller mindre. Rent generellt kan man tycka att det som avhandlas på bloggar och twitter är rena I-landsproblem. Vem är snyggast, vem får mest likes ( är likes förkortning för liktornar? ) vem "har mest rätt"...

I andra länder har man inbördeskrig, svält och massflykt. Här har vi inbördes beundran, överviktsproblem, och en massa twitterinlägg.


So what? Låt de som vill ha folkdräkt med knätofs ha det och låt dom som vill ha orakade armhålor köra sitt race.
Sånt här känns ofta som stormen i vattenglaset.
Vi "Working class heroes" har liksom fullt upp med att dra ihop pengar till barn och familj och boendekostnader.

Själv tar jag mig en kopp och ser när solen går opp. Lägger in lite ved och tänker: Tiden är ur led.

Svar: *suck* Jag vet inte ens var jag ska börja.... för det första: objektifieringen av kvinnokroppen kanske ter sig som ett i-landsproblem men det leder till massa obehagliga saker så som att vi har en våldtäktskultur, kvinnomisshandel, trafficking, mord, anorexi, farliga kirurgiska plastikingrepp, hat, hot, psykisk partnermisshandel och så vidare. När kvinnor görs till objekt för männen tar man bort allt annat, visst kan man tycka att folk ska få välja att vara nakna om de så vill, men ingen är ju fri ifrån normen. När kvinnor dessutom väljer att objektifiera sig själva får vi ett internaliserat kvinnohat, det vill säga unga flickor idag växer upp och tror att det som har någon betydelse är hur de ser ut, inte vad de gör, hur intelligenta, roliga eller sportiga de är, utan om män finner dem behagliga att titta på. Detta leder också till att vi som samhälle förlorar en massa kompetens, vem vet vad dessa kvinnor hade kunnat åstadkomma om de inte "valde" att svälta sig själva? Skulle vi kanske ha haft ett botemedel mot all sorts cancer? Skulle vi ha löst Israel-Palestina-konflikten? Kvinnor får konstant lära sig att ta mindre utrymme, att deras mål i livet ska vara att få en man, att de ska hålla käft om sina "kvinnliga" problem, oavsett om det är dåligt självförtroende, förlossningsskador eller som här, en nätmobbningskampanj! Jag blir så trött på denna attityd "fokusera på viktiga problem som världssvält istället", om det nu är så kan väl DU skriva en blogg där du tar upp världsproblem, du kan väl vara volontär för röda korset? Varför är inte du med och stödjer läkare utan gränser utan istället använder din värdefulla tid till att kommentera såna här "oviktigheter"? Hoppas du kan ta till dig denna värdefulla läxa trots min hårda ton // MVH gnällig & rabiat feminist som bryr sig om i-landsproblem
Bella

Miss Foxy

Det verkar nu som att Hanna Lindholm kommer uteslutas, vad jag läst på expressen

Anki

Vem jag helst vill ligga med?

Feministen! För att hon är mer attraktiv. Med det menar jag vackrare, snyggare, sexigare, coolare, starkare och smartare. Ja, men alltså sånt där som gäller när man ska välja ligg.

Camilla

Alltså. Att folk överhuvudtaget diskuterar huruvida kvinnor är knullbara eller ej är jävligt kränkande i sig. Kvinnokränkande.

Hur kan man som kvinna (eller man) backa upp något liknande?

By the way så diggar jag bilden på dig skarpt Lady Dahmer!

Lilly

Jag är Sverigedemokrat och tänkte ungefär som dig angående Hannas inlägg. Känns mest våpigt att antyda att nationalistiska tjejer är bättre och mer värda än feminister för att vi skulle vara snyggare och mer knullbara. Låg nivå att hänga ut LD och göra det där till någon slags politisk fråga.

Sanna

Jag älskar dig LD!
Ge aldrig upp <3 Tack vare att jag hade dig som förebild tog jag mig ur en 4 år lång grov misshandelsrelation. Därför kommer du alltid ha ett rum i mitt hjärta.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog