Joller // bebisar och graviditeter

Jag var beredd på att det skulle göra ont att föda barn. Vad jag inte var beredd på var att det skulle kännas som att man var akut skitnödig med världens största korv alt. soffgrupp. Typ superförstoppad men ändå på väg ut. Jävlar va obehagligt och fan vad det tryckte på! Och så skulle man på det slappna av!  Ha! Försök slappna av när det känns som att du kommer skita på dig varje gång det kommer en värk. Inte konstigt att det till slut krävdes epidural för att ungen skulle komma ut. Att föda är skithäftigt, men ack vilket trauma egentligen. Jag bröt svanskotan när jag födde Ninja. 48 timmar värkarbete och till slut kom hon. Jag kunde inte sitta på tre månader och varje steg jag tog gjorde ont.

Och vi ska inte ens tala om avslaget och koaglerna. Eller jo det ska vi ju. För ett tag sedan så var jag nämligen iväg till junibacken och spelade in ett avsnitt Joller live tillsammans med Lovisa // Lofsan. Ämnet var förlossningar, bebisar, graviditeten och allt sånt. Ni som vill lyssna kan äntligen göra det.

joller jag och lovisa

Avsnittet går även att ladda ner via iTunes här.
Tuss

Fan vad jag ångrar att jag läste det där, mvh beräknad på torsdag.

Svar: Alla förlossningar är olika, var inte orolig, vi har skitbra sjukvård i Sverige. Min förlossning slutade traumatiskt för mig men att få sin lilla var det häftigaste jag varit med om och skulle lätt göra om allting. Lycka till och som sagt oroa dig inte, ingen förlossning är lik den andre, det är skithäftigt att föda barn, värkarna är där för att få fram bebisen så man kan se det positivt på det sättet :)
My

Hanna -- livet på Medelhavsön Malta

HUa! Har upplevt en förlossning och det gör jag inte om. 36 timmar värkarbete som avslutades med AKUT snitt. 9 år sedan, men nej det gör jag aldrig om. VÄNTAR PÅ BARNBARN SEN ISTÄLLET :)))...

Hanna

Tuss: Hey, det kan gå superfort och jättebra också. Senaste pojken jag fick (i somras) födde jag i bilen, vattnet gick ca halv två på dagen, vi kastade oss in i bilen men hann inte fram. Pojken föddes i en bussficka en knapp timme efter att vattnet gått.

Min första förlossning tog sex timmar, min andra två timmar och den sista då en knapp timme.

Håller tummarna för att du får en smidig förlossning när det väl är dags <3

Svar: Tack! Jag vill ha förlossningar som dina, vilken av dom kvittar! Haha!
Tuss

Alex - en småbarnsmamma på Kreta

gud när jag läser sånt här så känner jag mig sååå tacksam att jag fick igenom mitt snitt!

Svar: Hu. En annan är överlycklig att det inte behövde bli ett snitt och livrädd att snitt ska behövas till nästa :)
My

esterii

Hmm, jag skrev också om graviditet, men när den inte blev..

Brand new me!

Ja, vad överraskad jag var över att värkarna inte satt i magen utan i ryggen och så skitnödigheten! Galet! Men jag hade inga klumpar i avslaget, var typ som mens ggr 100 istället, bra på ett äckligt sätt ändå.

Sandra

Tack för bra podcasts! Nu har jag något att lyssna till på får flygresa till Sverige på torsdag. Första gången som vi flyger med vår 12 veckors son, så spännande och nervöst. Vill mest bara säga; bra jobbat och att du har en behaglig och vänlig röst att lyssna på.

Ha det gott!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog