En framtida Brony?
Eftersom att Ninjan var så himla modig hos läkaren och eftersom att jag är ett stort fan av att muta barn när de gör något bra så gick vi till leksaksaffären efteråt och köpte ett par efterlängtade My little Ponies. (My Pidde Tony som Tamlin säger numer) Jaja, det ÄR ju hennes födelsedag snart men jag tycker att jag hållt mig tillräckligt länge som det är så igår slog vi på stort. 
 
 
Great success hos den lilla killen som bor med oss kan jag säga. Han vägrade gå och lägga sig långt efter att Ninjan krashat. Han skulle leka. Och leka. Och leka och till slut fick jag bära in honom i sovrummet och tvångssöva honom. (Det tog visserligen en halv minut men oj vad han hann tjata om de där ponnysarna under tiden) 
 
 
Vid frukosten imorse.
Zombie - Devouring Brains Since 1984

Jag gillade My Little Pony när jag var liten :) Men de nya ser så konstiga ut tycker jag, haha. De har ju gjort om Turtles också, så att de ser ballare ut; Väldigt muskulösa och kantiga och inte alls som charmiga sköldpaddstonåringar som de var en gång i tiden. Nu känner jag mig gammal :D

Lisa Meg

Åh, underbart! Jag är brony och tycker det är awsum att se små bronies :D Min favoritpony är nog Applejack. Och Rarity. Och Derpy såklart.

Sandra på Stökboet

Haha de är ju helt underbara. Och lite av en nostalgitripp för oss som var unga på 80-talet. Jag hade en my little pony som döptes till "Viggen". Hen följde med överallt och jag älskade verkligen den lilla plasthästen :)



Fast de ser inte likadana ut som när jag var små

Sara Brännholm

Jag köpte en Retro MLP på Röda korset härom månaden till mig själv.....så jag kan faktiskt förstå Ninjans önskan för dem. Det är nåt magiskt med de där j*vla pållarna :D

Moa.

Hej! Jag satt och läste om förlossningen på älskade/hatade familjeliv och fick upp en tråd om orgasmer vid förlossning. Helt plötsligt ser jag en Lady Dahmer som skrivit att det är något hon varit med om. Vill du berätta mer? Tyckte det är grymt intressant.

DMO

Åh vad sött! Jag & särskilt min bror älskade sådana små gulliga ponnyleksaker, my little ponys men speciellt nån annan liten hästleksak, vet inte vad det var för märke, men dom var mer proportionerligt verkliga, förutom ögonen, ofc, som var större. Aaaningen ludna & pälsmjuk man & i mer "naturliga" färger. Gud, får sådana flashback när vi satt & lekte med dom i garderoben. För senare blev han ju för "kille" & fastän det bara var jag & han (& föräldrar) hemma, så var det där han ville att vi skulle leka. "Kan vi inte gå upp & leka med hästarna igen!?" & även om jag ibland hade noll lust till det så lät han så söt att jag fick dåligt samvete om jag inte följde med, haha.

DMO

Tillägg: HAHA, reflekterade inte ens över att det enbart var i GARDEROBEN han kunde ge utlopp för sitt ponnylekande. Tråkigt nog kom han aldrig ut, & nu är det väl försent för det, men vem vet, han kanske fortfarande har intresset trots att mitt har dött.

Monster

Älskar My little pony!! <3 Tror jag alltid varit lätt ponnyfixerad och det blir värre ju äldre jag blir...



Föresten! Älskar din blogg LD! Den ger mig mycket inspiration på praktiken!

Rebecka

OMG vilken amazing blogg! checka gärna in min blogg för att ge tips!! pussss

Jelena

Då är han i gott sällskap av min 14 årige son! :)

IG

My little ponnysar är ju världens bästa leksaker! Lekte med dem och lego 90% av alla gånger jag lekte med leksaker som liten. Gillar faktiskt nya versionen, speciellt att det fått unga män att våga gilla stereotypt "tjejiga" saker som regnbågsfärgade hästar. :)

Emelie G

Jag har två bronys här hemma, speciellt stora som ÄLSKAR att titta på dai pöuni och hade helst gjort det dygnet runt. Han fyller 4 snart och önskar sig bara My Little Pony saker.

Han blev så lycklig när jag kom hem med en vårmössa med Pinkie Pie på som dessutom glittrar!

Hej

Du skrev att du jobbar på att fördubbla din lön. Ett tips kan vara att fixa så man bläddrar sida på din blogg, efter några inlägg så kan man välja nästa sida. Då får du fler klick.



Svar:
detta kan jag inte fixa, det är blogg.se som inte stödjer den funktionen. Jag håller på att byta till wordpress dock så hav tålamod.


LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

esterii

Är det muta eller belöning?



Svar:
ok, belöning egentligen


LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

klara

hej!

jag har läst din blogg länge och gillar den väldigt mycket. jag undrar hur du tänker kring miljögifter och bisfenol a och andra farliga substanser som finns i plastleksaker och nya kläder. med tanke på hur du vägrar kemikalier och "konstigheter" när det gäller schampo och hudvård. och hur tänker du kring mat? k

natalie

vantar med forvantan pa dina barn ska bli 10 ar, och se hur de har utvecklat sig. undrar om jag ska vanta med egna barn tills dess...

Tatiana

Har har du nat att bita i......

:)

http://shine.yahoo.com/healthy-living/does-less-housework-really-equal-larger-waistline-192700982.html

2-barns-mamman

Klart barnen ska ha belöningar :-)

Kul att de fortfarande är så uppskattade. Min stora tjej älskar de ponnysarna som jag hade när jag var liten. Tror säkert att minstingen kommer göra det med snart :-)

Hanna E

Jag använder också muta/belöningar och skäms inte det minsta för när vi tar till det så är det verkligen viktigt att vi får med oss barnen.



Jag älskar verkligen den här fixeringen som små barn kan ha. Mina barn har sovit med gummistövlar, dockor, bilar, böcker osv för de vill inte släppa den nya saken eller favoritsaken. 5-åringen är just nu väldigt fixerad vid Star Wars och leker med sina Lego Star Wars-figurer (just nu är de Luke Skywalker och Prinsessan Leia, de byter identitet lite nu och då) nästan hela tiden.

2-åringen bygger tåg av stolar, lådor, bilar, ja allt som passar att göra tåg av. Så vi vet aldrig var kuddar och småstolarna befinner sig.

sistergnu

Såg att du funtar på att byta till wordpress. Ett problem jag har när jag ska kommentera på wordpressbloggar är att mina inlägg alltid går till skräpposten :(

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog