Fy fan för att flyttstäda
Fyfan vad jag hatar livet just nu. JAG HAR STÄDAT TYP KONSTANT I FLERA VECKOR. Packat och kastat och burit ner en jävla massa skit (varför har vi så mycket tunga möbler?????) i förrådena.  Ja plural för vi har så mycket skit att vi fick ringa en granne vars tomma förråd jag scoutat ut i förväg och fråga om vi fick låna det. 
 
På torsdag ska lägenheten fotas. Tills dess ska jag hunnit tömma typ allt men om man typ tömt lägenheten på tja säg BYRÅER så har man ingenstans att lägga kläder annat än i stora blåa IKEA-kassar. För i den stora garderoben får man tydligen inte hänga för mycket saker för det ska ju inte bli för privat. Dessutom vill vi visa möjligheterna med det rummet som just nu tjänstgör som kontor/städskrubb/garderob/soptipp. Vi vill givetvis framhäva det förstnämnda. 
 
Hörrni, vad tror ni om att ställa ut typ tomatplantor, planteringsjord, krukor osv på ballen? Vi har en skitstor, med fin trätrall och inglasning. 
Erika

Jag tror att det är en jättebra idé med tomatplantorna!

Lisa - MondoCane

Ställa ut dem på ballen?

M.

Låter som en riktigt bra idé. Men jag är fortfarande lite chockad över hur mycket som måste fixas inför en visning, jag kommer aldrig våga sälja lägenhet.

Malin

Det där med tomatplantorna låter som en jättebra idé, väldigt kreativt och med potential inför framtiden. Perfekt i mina ögon!

Mamma Brötis

Tomater på ballen är aldrig fel! Bra idé!

Savanna

Haha, ballen?

Erica S

Tomatplantor låter jättesmart! Och gärna lite kryddväxter - om ni inte redan har tänkt ställa det i köket. Kryddväxter i köket kan vara ett bra tips inför visning förresten då kryddväxterna doftar gott men svagt, så det inte verkar som man försöker dölja någon otrevlig lukt. Samt att det ser fräscht ut och får nog många att tänka på lyxig matlagning :)

IG

Tomatplantor låter som en jättebra idé, och kanske lite påskliljor i en kruka eller zinkhink?

Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=J0vTjMp11pM



clara henry om femenism

Amanda

http://www.youtube.com/watch?v=J0vTjMp11pM

Hanna - Happy Happy Fatgirl

Ja fyfan för flyttstäd! Har precis anlitat flyttstädning från en städfirma till vår flytt i juni, kan nog visa sig vara bästa beslutet någonsin.

Linda

Läste ett av tipsen som rörde fula bruna persiennsnören. Mitt tips är att istället för att byta ut dom så häll klorin i en flaska och peta ner snörena i flaskan en stund, sedan ner i en ny flaska med bara vatten. Lovar att dom blir mycket finare utan att det kostar mycket tid.

Kakan | Krumelur-MurmelDjur

Ut med tomaterna bara!!! Ut med all grönska du bara kan finna!!! En balkong ska vara väldigt grönsk-ig!!!

Petra L

Ja fy fan. Och så säger en del att man glömmer hur jobbigt det är att flytta men det har då inte jag gjort. Jag tänker stanna i den här trean tills jag dör..!

Mella

Ja, det är ett himla jobb det där! Själva flyttar vi idag och sitter just nu och väntar på vårt lilla flytt-team. Gud vilket jobb det har varit att packa alla lådor, jag förstår inte hur vi fått plats med så mycket grejer i en liten tvåa? Nu har vi kvar den gamla lägenheten i en månad till så flyttstädningen väntar vi lite med, men jag ser då rakt inte fram emot det!

Ida-Fida

Oj, jag tyckte att det var jobbigt att flytta och då hyrde vi ändå in flyttfirma och städfirma (flyttfirman packade inte alltså, utan körde och bar). I och för sig var jag höggravid och det kan ha haft med saken att göra... :) Men jag skulle definitivt göra samma sak igen, i alla fall anlita en städfirma till flyttstädningen. Tack vare rut-avdraget behöver det inte kosta så enormt mycket, så även vi vanliga dödliga kan ha råd. ;)

Apan satt i granen

Jag är inte ett dugg avundsjuk på arbetet du lägger ner. Gah. Bävar inför en framtida flytt. Vilken bra idé med tomater på ballen. Do it!

Anaiah

Tror absolut på att ställa ut stora plantor på ballen, tomat eller ej! Det gröna gör sig så bra mot trätrallen!

Linnéa

Jag vet hur du har det, vi flyttar imorgon och fy fasen vilket jobb! Vi har packat och rensat och städat konstant i veckor och det är fortfarande massor kvar! Nu är det mest småskit kvar, men det tar ju sån tiid! "Småtterit", som man säger på norska, är ju lätt det som tar längst tid, jag hatar det! Vi ska hyra Städfirma till flyttstädningen i alla fall, dels på grund av att jag har problem med ryggen och dels för att FAN VAD SKÖNT ATT SLIPPA! Hoppas det går bra för er och att flytt och allt går smidigt!

lilla S | livet efter studenten

Äh, du kan väl samla din privata armé? Lovar att om du skapade ett fb-event som hette "Hjälp LD att flytta" skulle jobbet vara gjort på en timme. Och fixa balkongen: JA!



Svar:
haha fan vilken bra idé!


LADY DAHMER™ | postpatriarkal feministfitta

Jeanette

Att ställa ut växter låter bra, fast kanske inte tomater med tanke på att det fortfarande är så kallt. (Så någon som odlar på riktigt skulle aldrig ställa ut tomater än, så det kanske blir lite väl genomskinligt..) Men påskliljor, penséer och liknande funkar. Ställ ut nätta utemöbler, typ cafébord, och lägg ut filtar. Kaffetermos som nån tipsat om tidigare är en bra idé. Överlag: pimpa balkongen! Det finns massa inspirationsbilder på styleroom.se. Jord skulle jag nog skippa för en jordsäck kan se lite stökigt ut, men andra grejer som gör att man tänker på plantering, typ litet trädgårdsset med liten spade och grep, små lerkrukor. Lycka till!

S

Mitt tips: Ta inte påskliljor!

Gå istället "fram" i säsong och ha blommor som är tåliga, men som ändå är mindre bundna till våren/ påsken. De som kommer och tittar vill se sommaren där. Typ.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog