Män som tror att de har rätt till kvinnors kroppar är alldeles för vanligt
 
 
När män nekas tillträde till kvinnors kroppar blir de ibland våldsamma och aggressiva. Antingen verbalt eller som i Lindas fall: fysiskt. 
Sophie

Därför har jag slutat att gå ut och dansa med mina vänner. Jag klarar inte av att värja mig mot de som kommer bakifrån och tar tag i mun rumpa och tror att jag vill dansa snuskigt med dem. De blir arga när jag säger ifrån och det gör mig rädd. Jag kan inte skydda mig själv.

Nina

En redig pungspark är vad äcklet skulle mått bra av, fy fan vad förbannad man blir när man läser sånt där!

D

Åh här kommer en fråga jag har haft i huvudet ett långt tag! Tänker att du kanske kan trassla upp det i huvudet på mig.



I ren och skär feminism - är det tillåtet för män att slå kvinnor? Alltså om rättigheterna är lika ska man väl inte kunna motsäga ett beteende som extra illa för att man som kön x slår kön y eller tvärtom. Eller utgår man efter någon slags darwinism? Inte för att jag har tanken att rosa våld men ändock.

Anonym

Sophie: låt inga jävla slusk hindra dig från att ha kul, om du stannar hemma vinner ju dem! Stå på dig och be dina vänner om backup å blir dem arga så hämta vakten.. Tro mig då lär dem sig snabbt! Stå på dig

GeishaQ - en jävla massa skitsnack

D:

Det är givetvis varken rätt att slå varken man eller kvinna.

Ingela

Började läsa din blogg för några månader sedan efter att jag läst en bloggpost eller tidningsartikel (minns ej vilket) som handlade om hur man kunde ta hand om sina barns hygien på ett sätt som innefattade mindre "kemikalier" (jag använder mig själv av balsammetoden och blev därför nyfiken). I början blev jag ganska provocerad av dina inlägg men nu måste jag bara få säga: jäklar vad bra du är! Du har verkligen öppnat mina ögon och jag reagerar på saker som jag inte skulle ha reagerat på tidigare! När du i våras skrev några inlägg om killar som taffsar tipsade jag mina elever i åk 7 att gå in och läsa din blogg, kanske öppnade det några ögon för dem med?! Hoppas det! Jag ska i alla fall göra mitt bästa för att vara en av de lärarna som reagerar när det sker/berättas om sådana saker!



Tack för en toppenblogg och hoppas du får en fortsatt mysig sommar! :)

Lina

Jag peppar mina väninnor att go bananas om någon på krogen tar sig friheter! Är helt övertygad om att ifall man har en mental förberedelse för hur man ska reagera om någon tafsar och nyper oinbjudet så är det lättare att ryta ifrån! Har själv skrikit och pekat med hela handen efter en klatsch på röven. "SÅDÄR GÖR MAN INTE. ALDRIG!" lyckades jag få ur mig. Då hade jag ingen mental förberedelse men är riktigt stolt att jag inte bara gled undan utan markerade för honom och hans grabbgäng.

Det är rent ut sagt förjävligt att man ska behöva förbereda sig på hur man ska reagera och freda sig om/när man blir tafsad på, men vad gör man?

Malin

Fy fan, vilket äckel. Skakar av ilska.

Det är på grund av såna här händelser jag knappt kan gå ute själv längre, är rädd för att bli överfallen och inte kunna försvara mig.

AK

D; Det är vare sig ok för vare sig en kvinna eller man att slå en annan kvinna eller man. Men då betyder det att jag, som kvinna inte kan smälla till en karl som taffsar på mig, eller beter hotfullt. Alltså ingen pungspark.



Så rent spontant känner jag att då måste det ju rimligtvis vara ok för en man som känner sig hotad eller riktigt krängt att slå till en kvinna.

ann

Findes der slet ikke noget positivt at sige om mænd...og drenge for den sags skyld? Undrer mig bare! Alle mænd...og drenge er jo dog trods alt ikke som det fremgår af alt for mange af dine indlæg! Selvfølgelig skal der focus på overfald og mishandel af kvinder, men det kan også blive for ensformigt og ja, direkte ulækkert med denne kønsdiskriminering. Hvad med noget focus på kvinder som opfører sig på samme måde som disse ulækre, grænseoverskidende og allestedsværende mænd gør? Dem er der nemlig også en del af!

Angelica

Påminner om en snubbe som betedde sig äckligt mot mig under en fest. Jag markerade att det inte var okej. Det hela slutade med kvinhot mot mig och de jag kände på festen. Helt bisarrt.

A. Rasmussen

För er allas trevnad: Välkommen till verkligheten.



http://whoisrasmussen.blogspot.se/2012/12/bondage-discipline-submission-masochism.html

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog