Du vet att duär mamma när....

Jag: Tamlin bajsade så himla bra idag. Det såg jättefint ut! Fin färg och tjock konsistens.
Christie: Åh! Ja men då mår han bra i magen alltså?
Jag: Ja! Det var jättefint!

Anaiah

Alltså, det bara MÅSTE vara något vi har inprogrammerat i oss! Man kan ju se lite på bajset när de inte mår bra så det är ju klart att det känns bra i hjärtat när bajset är fint! :thumbup:

Anonym

Eller också jobbar man på sjukhus ;-)

tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Hahaha! Ja för jag tycker då inte att skit ser fint ut. Haha

Sigrid

Haha min syster höll på att få spader för att vi (och min mamma dessutom) pratade så mycket om Sixtens bajs så hon tillslut skrek åt oss att sluta när vi satt och åt mat. Vi reflekterade inte ens över att vi pratade om det :D Hon tyckte att det blev lite väl när vi skulle äta, hehe..

cecilia tipsar

hahaha man vet också att man inte är mamma när man har lite svårt för de där samtalen :)

Martina

Haha här talas det oxå mycket bajs just nu eftersom dottern nu slutat bajsa i blöjan utan alltid vill gå på toa för att göra det. Och vi har sååå roligt, oftast, vid toadags :-) Och sen skall den andre föräldern självklart informeras.



Diana

Min väninna sa till mig när hon var gravid "skjut mig om jag börjar snacka bajsblöjor". Hade jag hållt mitt ord hade hon inte levt många dagar efter födslen.... ;)



Anonym

Alltså. Det här kanske låter puckat, men hur uttalar du Tamlin? Är det Tamliiin? eller Tammlin? Taaamlin? haha :)



förresten, så köpte jag första boken om isfolket när du skrev om de, och nu är jag inne på nr 5. Hur bra som helst! tack :)

Egomamma.se

Vet inte om det är för att äldsta sonen är så äckelmagad att han kräks (på riktigt) för minsta lilla (se min blogg för en nypublicerad skrattframkallande anekdot..)eller vad som gör det, men vi diskuterar inte bajs generellt sett.. bara om det är riktiga fromagetorpeder, som sambon kallar det.. och det är det rätt sällan



:-P

Nina Ruthström - bloggar fråb spinnsidan

Hehe, känner igen det där.

Anaiha: Fast inprogramerat tror jag inte det är. Jag tror mer på inlärt.

ysmania

Ja men visst, känner igen detta som fasen! Så fort min man kom hem från jobbet de första månaderna efter pruttens födelse fick han full bajs-och ätrapport av mig. Med illustrationer om det var nödvändigt:bigeyes:

Åsa

Mammor är vidriga. Bara mammor kan gilla andra mammor.



Nikita Thywoman

Det låter ungefär likadant när man är hundägare ;)

Mana

Precis sådär låter jag när det gäller mina hundar. Min flickvän och jag är fan besatta av deras bajs.



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog