Jagär för gammal för att gå på stan
Tydligen finns det en åldersgräns. Vad den gränsen går är jag tyvärr inte bekant med. Nån annan som vet?






/förvirrad och gammal
MansonDust

HAHAHA!



:bigeyes:

MANDRAGORA | kattägd narcissistisk vegetarian

Men? Har personen aldrig sett vuxna människor ute? Pensionärer? :bigeyes:



Där hon bor måste uttrycket ha en HELT ANNAN innebörd.

Natalie

Oj! Hur vet man när man är för gammal? Jag får barn i mars och behöver nog springa lite på stan innan dess, det är ju liksom där man kan handla saker...



Noname

Hahaha, hon tror nog att du menar som i "hänga på sta'n"... alltså drälla runt planlöst på sta'n som en del av oss gjorde som fjortisar... hahaha

Tess

Också förvirrad...

Amanda & Oscar

Underbart! Kul att få skratta lite.. :thumbup:

Frida

What?! Jag fattar inte? "Får" man inte gå på stan efter en viss ålder?

Tildaf

Är det bara jag som uppfattar det som att hon skämtar? /Förvirrad.

Emmy

Ända?



;p

LADY DAHMER

asså diskussionen gällde mammor med barnvagnar som handlar i äffärer och på rean alltså inget tonårsrännande på stan. Hon var också tydlig med att de enda som tog med barnvagn och barn på rean var (and i quote) "ludermorsor". Själv visste hon bättre.



och nej, hon skämtade inte.



:thumbup:

Skrotmamman Skrotar Vidare

Så vitt jag vet är man inte portad bara för att man får barn. Att man inte skulle få gå på stan med barnvagn (rea och affärer eller ej) LÖJLIGT!



Jag har dessutom fått hata-hata-oförskämda-mamma-jävel-blickar när jag åkt tunnelbanan med min syskonvagn. Undviker självklart rusningstrafik, men vissa klämdagar envisas SL/Connex/vad-fan-de-nu-heter att köra med korta tåg, och då är det trångt.



Så jag skulle nog bli lynchad i stan på reorna..... tur att man håller sig i förorten då! Så man inte retar upp klonerna inne i stan.



Men de som bor i stan, får de inte heller "vara på stan" med barnvagn? Är de utslängda efter..... vilken ålder? Alla över 30? Eller bara alla som slutat supa och festa runt? Så om man festar, och hänger på stureplan (utan barnvagn) så är det ok?

Susanna

När man slutar ha vita byxor och svart string kanske?



Lustigt.

Anonym

Haha, min mamma är 53 och är en flitig shoppare...



:thumbup:

Emelie

haha,min mamma är 53 år och en flitig shoppare...



:thumbup:

Annah

Oj, då är jag tydligen en ludermorsa....hade med mig hela familjen igår ;)



Kak

Haha, tack för eftermiddagens gapskratt! :D



Det är så komiskt när människor försöker vara nedlåtande mot andra men liksom bara löjliggör sig själva.

Lix matte

Euhm? Vad ska man göra då? Skicka sin man (om man nu har nån eller vad?)

Vilket ärkepucko :rolleyes:

Anonym

Gränsen går vid 23 och ett halvt. Sen får man inte shoppa mer. Då får man klara sig på det man köpt ditills eller på sin höjd handla på Ica Maxi.



Josefine

Asså, hahah! Livet slutar spinna på runt 30, eller vad? Fan, då får jag se till o njuta av mina sista 8.5 år i frihet nu då... ^^



tankgirrl

HAHAHAHA

Jag halkade också in på den tråden för några dagar sen och tappade hakan totalt!

Och "tipset" om att skaffa barnvakt för att gå på stan så man inte ska vara i vägen för de andra shoppande är en totalt intelligensbefriad kommentar. SUCK only on familjeliv I tell ya!

Simplicity

Haha!

Om gränsen går vid trettiotreåetthalvt år har jag tydligen varit ute på stan tio år för länge redan...



Men jag har hållit handeln igång så nån har i alla fall fått glädja sig åt att jag gått lös så länge...



Virkaholic ☆ Teskedsmamman

Men för helvete människor, varför har ni inte stoppat mig? Jag har missat den där 23½ års-gränsen med dryga 17 år...



Inte visste jag att man inte fick springa på stan som en snart 41-årig tant



Jenny

Hahahahahahaha XD



Gabbies

Men Gud finner inga ord.. Vem tror hon sig vra? Guds bästa barn eller?



sofia

Hahahha vafan..

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog