Varför kallar man det morgonillamående? Snarare hela-dagen-illamående.

Det går ju inte att hålla hemlisar speciellt länge:




Speciellt inte när man redan annonserat det på SKC.

Sen har ju även jag svårt att hålla klaffen. Jag kan inte vara tyst längre, vill inte, går inte! Speciellt när man håller på att spricka av glädje. Och nu vet ju bästisen om det så då dröjer det inte länge till innan resten av svenska befolkningen vet.

Jo, jag är ju preggers igen. GRAVID med stora bokstäver. Ligger på soffan i halvkoma och stönar. Jag är bara i vecka åtta dock och då ska man inte vara glad enligt Jante. Man ska vara orolig och förvänta sig det värsta men whatthehell liksom, jag är inte orolig (än).

Dessutom så spricker jag ju av stolthet. Jag är fertil som en jävla husmus. (eller så har karln supersperma) Satte det på första försöket. Karln sa t.o.m "nu blev det kanske en till bebis?" och jag ba; "Mmmm det blev det nog". Fast man får ju inte vara stolt äver det heller. Nån PK-tant kan bli förnärmad. (men det struntar jag i)




(jo, vi vet ju exakt när vi hade sex. Det var lördagen den 24 oktober. Som småbarnsmorsa som sällan hinner få till det så har man koll ju)

Lizzy

Grattis! :)

Jessica

Congratz:thumbup:

Angelica

GRATTIS!

Och jo man får vara både stolt och lycklig över sin graviditet. OAVSETT i vilken vecka man är i.



Och jo, man får säga att man är "superfertil" utan att vara rädd för att göra någon, som inte lika lätt blivit gravid, ledsen.

Så jävla trött på vårt konstiga sätt i Sverige där man inte ska få säga om man har råd med dyra saker, är gravid etc etc... jävla Jante! hahaa



Lycka till och hoppas ditt illamående går över snart. (minns det väl... inte kul alls)

Carola

Grattis!!! Sen kan du ju förbereda dig på att om första barnet är lugnt så blir andra en vilde... Iaf är det så här, vår 15-månaders kan öppna balkongdörren trots barnspärr, klättra halvvägs upp i bokhyllorna, öppna alla dörrar trots vända handtag o.s.v... men det är kul ändå, jag blir lika förvånad varje gång hon hittar på nåt sånt där, är ju inte alls beredd, stora tjejen har ju aldrig hållt på sådär!!! Så nu vet du vad du har att se fram emot!!! ler

lady dahmer

carola - vilken tur då att Ninja är ett jävla överaktivt monster!

Lindah

GRATTIS :-)

Fröken glas

Grattis!

Susanne - Mamma till Roky

Grattis som tusan! :-d

Anonym

Åh, grattis grattis :) Blev genuint glad när jag läste vad du skrev, trots att jag inte känner dig.

vera

grattis! :D

Ilahinoor

:-d Grattis!

Maria

Grattis! Har följt din blogg ett tag men aldrig kommenterat. Jag väntar själv mitt andra barn och det kommer vara 20 månader mellan barnen.

Malin - brandteknologen

Stort grattis!!:thumbup:

Tessan

supergrattis! och vips så är du halvvägs, & mår inte illa & är bara preggosnygg (förhoppningsvis utan foglossning denna gång).

thakock

Grattis!

elin

GRATTIS!!!

Lina

Grattis! Jag känner inte dig men jag blev så glad att jag grät lite (kan iofs ha med maningshormonerna och göra :rolleyes:).

Åsa

ÅÅåh, va roligt! stort grattis och jag håller med dig. hela dagen-illamående är mer passande.

jennie

grattis!:-d

kommer du ha magbilder varje vecka? snääälla? 8)

Ellinor

Grattis!

qwervin

Grattis:D

Amanda

åååh, jag blir sådär varm inombords, du borde vara mamma till allas barn, du verkar så super :D

Anonymous

Grattis till graviditeten och kul att det funkar så fort för en del.. :-)

Själva har vi försökt över ett och ett halvt år utan plus, tråkigt men sant.



Njut av glädjen och hoppas illamåendet går över snart! :love:

En tjock katt i en smal värld

Fan vad roligt!! :D:D Grattis till er! :love:

Fifi

Åh vad underbart, grattis.

Maria

Grattis grattis! Håller med dig om att man inte ska förvänta sig det värsta!

lady dahmer

Anonymous -- jag känner mig verkligen välsignad och framförallt TACKSAM. Hoppas det går vägen för er snart!

Sandra Michelle

Ett stort grattis! :love: :-d

Linda

jag kände det på mig...! :-d

GRATTIS!!! gud vad kul med ett syskon till nöff!



Elin

Tyckte gravidmage varje vecka va lite att ta i men åtminstone varje månad skulle va kul att se! :-d Grattis till er!

♥ ♥ ♥ bambi - gravid igen! ♥ ♥ ♥

Grattis! Kul att du också är gravid! :)



Jag var likadan, berättade för alla innan v. 12 och skröt över hur fertila vi är...

Marielle

Grattis!!!!

Andie

Grattis! Va kul att Ninja ska få småsyskon.

Josephine

Vad roligt för er! Stort Grattis! :=))

Elisabet

Hihi, jag såg det också på Facebook men jag vågade ju inte säga nåt här i bloggen eller på FL förrän du hade sagt det själv.



Grattis!!!!!!!!!!!!!! :love::thumbup:

beyond Eternity

fan vad roligt!! kan inte låta bli att vara avundsjuk... det blev möjligtvis inga pigga spermier över så att man kan få några:-d

Bodda

Grattis!

Fia

Grattis. :) Jag blir lite svartis, vill också fast det är verkligen inte rätt tillfälle nu. Jag får avvakta lite. :)

Nelin

Vad roligt! Massa grattis!

patruska

Grattis Grattis

alex

grattis, grattis,grattis! Klart man ska vara glad och stolt över sin graviditet. Jag skulle ha velat skrika ut det till hela världen. Du inspirerar mig och när jag får barn så är jag nöjd om jag lyckas vara hälften så bra mamma som du.

supermom

Grattis till dig och maken och så till Nöffen också förstås! Har faktiskt väntat på att du skulle skriva att du är gravid igen... vet inte varför men det kändes bara så!



Lev väl!

anouk

Jag: Åååååååh älskling! Kom kom!

Karln: Vad?! Vad?!

J: Lady Dahmer är graviid igen!!!

K: Jaha...?

J: Men förstår du inte vad roligt. Då kan jag följa hela hennes graviditet och hon som är så normal och då får jag reda på allt som händer på riktigt och helt ärligt!

K: Känner du henne eller?

J: Nä. Men jag har ju läst hennes blogg jättelänge. :D:D:D



Guud vad roligt! GRATTIS!!!:D:thumbup:

Linda

Åhå grattis! :D

Anonym

GUUUUUUUD VAD ROLIGT!!!!!!!! Grattis grattis grattis grattis you made my day! :))))

lady dahmer

anouk -- hahaha

Caucasiangirl

Wow! Grattis! Va glad man blir, vet inte varför, men jag är glad att läsa din glada inlägg!!! :)

Den där Maria

STORT grattis! :)

erica

tyvärr är min man av samma virke som anouks - han förstod inte heller vad jag tyckte var så kul med din gradviditet när jag aldrig pratat med dig - men själv fick jag ett stor leende på läpparna :) grattis!

caroline

Grattis vad roligt för er :-)

Y

Åh, grattis! I massor! Jag blir så himla glad när jag läser sådant här, glädjen liksom smittar av sig. Tycker också att det är häftigt att ni lyckades på första försöket, då mina föräldrar försökte i nio år innan Ingrid och jag kom till världen, haha. Underbart att lilla Nöffi ska få ett syskon!

Men önskar dig all lycka på vägen. Och grattis en gång till! ♥

Malin

Massvis med grattis! :-d

jess

Grattis! Jag var glad och nu har jag förmodligen fått missfall. Inte för att det beror på det men bättre att ta ut djävulskapelserna i förhand. Då blir man inte besviken.

Nu ska jag lägga mig i sängen och gråta lite.

lena

Grattis !!!!! :love:

Pernilla

Din blogg som redan var intressant. Nu kommer jag sitta som klistarad ju och vänta på nya inlägg! =)

BeckaHBitcH.se

YEEEEEEEY! Grattis som faen! Klart man ska vara glad och stolt? Vem har sagt att det är fel eller fult?



Man ska vara glad stolt och förvänta sig att allt går bra tills motsatsen bevisas :-)

Emma Kaagaard Kristensen

grattis :-D men du... ni får jobba på sexlivet, det är illa om man vet exakt datum haha... :-D:thumbup:

Hoppas allt går som det ska i alla fall :-)

M.

Men GRATTIIIIS!!! :):):)

nina

Stort grattis!:thumbup:

Jempa

Härligt. Grattis!

Carola

Haha, och ändå vågar du skaffa en till?! Dåre!!! asg

Fattiga Författare! - Elin och Bea

Wow, grattis! :-d Skit i vad andra säger och tycker! Gå ut på stan och skrik att du är gravid och att du är jävligt glad över det! ;-)

Sandiza Hotpants

Congratz ;)

Jag

uschadå,jag som hatar barn (himlar med ögonen)...okejdå,inte egenkligen men vågar inte..haha, massa GRATTIS! och lycka till!

Amanda & Oscar

Grattis!!!! Va spännande, det blir altså en sommarbebis :)

Lilla Mysan

Grattis! Här har du en till preggo, v 13 imorgon. Jag är som du - jag berättar för alla och är skitstolt över att det "tog" så fort. Dock har jag hittills lösenordsskyddat alla mina blogginlägg om graviditeten. Men om allt ser bra ut på KUB-testet blir det offentligt även på bloggen.

Och ja, varför kallar man det morgonillamående? Dygnetruntillamående är mer passande. Fifan, är glad att det värsta är över. Hang in there!

sabina

Grattis! :-d

KalsongMorsan

GRATTIS!! :-d

Karolin

Men Grattis!!! Härligt som bara den!



& Ja, hela-dagen-illamående var mer passande för mig med:-s & Inget hjälpte, jag testade fan allt! Jag har inte riktigt kommit över just den biten än...

FUN & FEARLESS IN BARCELONA

OOOH va kul! :-D grattis till er

MANDRAGORA | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa

GRATTIS! :-d :-d :-d



Jag visste det, du försade dig nämligen i en tråd på FL för kanske någon vecka sedan, ha ha!

Anaiah

Ah, du höll dig rätt länge innan du out:a dig i alla fall ;-)



Men jag håller med, "morgonillamående" - BS!

Jag kallade det "den stora sjösjukan" i stället :-)

Marie-Louise

Grattis! Det är jätte skoj att ha barn tätt, mellan mina första är det typ 17 månader och det fungerar super bra tom nu när dom är tonåringar :-d

Sandra

Åh vad kul! GRATTIS!!!! :love:

Jessica

Grattis! :D

Teskedsmamman Magdis

Grattis!!!!!!!!!!!!!!



Jag är en kräkfontän när det kommer till graviditetshormoner... så för mig kallas det mer dygnet-runt-illamående... Testa ingefära, kan hjälpa... Må så gott du kan!

(Vi kunde inte heller hålla truten, sammadag det var ett faktum så visste alla...)

Gmoll

Stort grattis! :-D

Jannike

GRATTIS! :D

pubes

Men grattis! fan va kul!! =D å du som pratade hur mycket du längtade efter en bebbe för inte så längesen! TJOHOOO! =D

Hannah

Grattis! Vad roligt! :)

Pelikan

Grattis! Det är klart att man blir överlycklig! (Det skulle jag också bli, hur olämpligt det än vore just nu. Men vänta bara...!) Och tacksam. (Men nej, inte stolt för något man inte kan påverka.) Dessutom tycker jag att det är jättebra att berätta tidigt. OM det inte går bra, ska man väl få sörja, och det är nog ännu svårare om man inte berättat i förväg. Varför är rekommendationen att vänta, egentligen? Superkorkat.



Fast illamåendet förstår jag inte. Varför har vissa (många) gravida det? Jag hoppas att jag slipper nästa gång också.

Johanna

Men gratulerar! Hoppas du mår bättre snart. (Innan foglossningarna och uppsvällandet kommer och allt gör ont istället! ;P)



börjar också bli riktigt sugen på en knodd till! ska bara övertyga pappan om det också.

elli

Grattis. Jag brukar läsa din blogg det första jag gör på morgonen. men jag har inte haft någon dator nu :(



Jag är också gravid i vecka 9.

Pelikan

Förresten har jag några frågor: Du säger att ni lyckades på flesta försöket, betyder det att du aldrig fick mensen tillbaka efter det första barnet? Hur gammal är hon och ammar du fortfarande? Om ja, skulle du vilja syskonamma? (Min mens har ännu inte kommit tillbaka efter sjutton månader! Tacka vet jag amning. Å andra sidan passar det ändå inte med ett andra barn just nu, annars skulle jag nog till och med sakna mensen...)

lady dahmer

pelikan -- det är så jag tänker också. Att det kan vara bra att folk vet, så att man inte behöver dölja sin sorg om nånting skulle gå fel.



För att svara på dina frågor:



1. jag har fått tillbaka min mens. Haft den tre gånger. Hade egentligen tänkt vänta med att försöka tills december, men vi blev rastlösa. Detta var den första ägglossningen jag räknat in.



2. Ninja är 19 månader. Ett och ett halvt år alltså.



3. japp jag ammar fortfarande.



4. japp, kan absolut tänka mig syskonamning. Det kan t.o.m vara skönt med en till unge som lättar på trycket.

AK

Grattis !! :-d:love:

Andrea

Grattis! Gud va roligt (nu kan man väl säga grattis, det är inte första april igen va?)

Men guuuud va avundsjuk jag blir! (OBS ej missunnsam)

vill också ha en till knodd...

Hanna

åå grattis! Att ha två är verkligen....intressant. :cool:



Its the worlds thougest job!! Hoppas du får en lugn snäll en utan kolik.



Ammade min första dotter i 8 mån men nr två Molly ammade jag bara ca 2 månader sedan gick jag gradivis över till ersättning då jag inte hade ro att sitta still med nya bebisen så ofta som jag behövde iochmed att min 1,5 åring var krävande hon också.

Den perioden är fan som ett svart hål då lilla hade kolik o mjölkallergi/konstant förstoppad.

Det lättade efter 5 månader.



Ta all hjälp du kan få sedan. va inte dum som jag och sitt ensamm hemma med bägge. Man blir galen. Jag lovar. Min minneslucka skvallrar om det.



Ska du ha Ninja på dagis nått när nya kommer?

min 1,5 årings 15 timmar var guld värda för mig och anknytningen för den lilla. Då hann jag pusta och bara vara som om gjorde med första barnet.



Fan va neggo mitt inlägg blev men tänkte bara de kunde vara av intresse.



GRATTIS igen.

/H

Anonym

åh vad kul! Grattis! :-)

LADY DAHMER - confessions of a neurotic attentionwhore

hanna - jag har inte planerat dagis, men känner jag att NINJA har ett behov av mer stimulans så är det ett alternativ.

Madde

Grattis som fan!

Madde

Grattis som fan!

mikaela

haha, åh vad jag älskar din blogg.

grattis :DD

Maria

Grattis grattis och lycka till med allting! :)

Förvirrade Morsan

Grattis! :D

Zizzy

Grattis! :-d

Jen

Gratti! fan vad härligt! :-d

Sessan

GRATTIS GRATTIS :)

Ronja

Grattis!

Julia

Fantastiskt! Stort grattis! Skrattade högt när jag läste om datumet. Blir det en pöjk kan ni döpa honom till Karate boi. ;)

Isabel

Grattis till graviditeten :)

Sandra

Ett stort, stort grattis!

Åse

GUD VAD ROLIGT! Grattis! Jag önskar er all lycka. :-d

Marlene

Men gud så kul! Grattis.:-):love:

Loa

24 oktober är ju min födelsedag! Coolt :D

Mamma Frögurka

Grattis, vet var du menar med lätt gravid.

Både dottern, och denna lillfis som är på G och beräknad 9/7 blev båda till på en "sexakt", första försöket. Det är bara att tacka och va glad för det. :D

Nathy DeMecho

Vad roligt! Grattis! :thumbup:

Lilla K

OJ!

STORT GRATTIS!:thumbup:

Rebecca

Super mycket grattis till er! :love:



Vad roligt, förstår Ninja att hon ska få ett syskon? :-)



Kramar R!

Frida

Ett sent GRATTIS till graviditeten.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog