Underbart!
Vi fick en glassmaskin i julklapp av Christie och så för första gången gjorde vi glass igår. LCHF-vänlig glass. Och den var underbart god! Vi serverade den med mosade hallon.



recept? 
 
3 äggulor
2.5 dl. grädde
2 dl. mjölk
massa kakao
brutna bitar av en 85% chokladkaka
en dl. sötningsmedel


♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Aha.. så jag gissade nästan rätt när jag gissade på Ben & Jerry's (det var ju glass i allafall!).

MansonDust

Nu är jag jobbig & frågar om en till sak. Gjorde http://mandycandy.webblogg.se/ & där inläggen är ser du att det ser annorlundare ut lite längre ner. Hur ordnar jag det så att det fortsätter vara vitt brevid som det är högre upp i inlägget ?

Linda

ser mumsigt ut!


jag letar och letar efter inlägget om att tanka trygghet, hittar det ej i sökfunktionen. läs min kommentar under inlägget som handlar om att ninja skrek häromdan, och att du fick dåligt samvete när hon väl somnade, så förstår du vilket jag menar.


tack :)

nina

Ja tack! Måste va mkt godare än köp glass

Linda

Ah, smarrigt! Om jag nu inte råkar ha en glassmaskin, hur skulle du ha gjort då? Går det kanske att vispa ihop allt och in i frysen och röra om ibland? Kanske??





/Urusel på att förändra recept

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog