Jag jämför helt enkelt inte mig själv med fotoredigerade fotomodeller

Fick en kommentar:




*s* Hej Tingeling! -- du kan inte ha läst min blogg länge...? Om det är det intrycket jag har gett dig menar jag.  


Nej, jag känner mig inte otillräcklig och nej jag är absolut inte för lat för att ta hand om mitt yttre! Tvärtom, jag är väldigt noga med min hud och mitt hår och vad jag använder för produkter, förmodligen mer än gemene man. 



Jag har aldrig träffat en man som läser en massa tidningar för att lära sig hur man tillfredsställer en kvinna.
Jag vet även att jag duger precis som jag är. Visst jag har mina svaga stunder då jag känner mig ful eller tjock, who hasnt liksom, men i det stora hela så är jag tillfreds med vem jag är.  Jag är ju snygg som fan, tillräckligt sexig och behöver inte läsa en massa knep för att veta hur jag ska tillfredsställa min man i sängen. Han är så nöjd ändå! Kåt och glad är liksom det enda kravet han haft.

Jag har dessutom aldrig träffat en man som läst en massa tidningar för att lära sig hur man tillfredsställer en kvinna och de har lyckats jävligt bra ändå!


Jag har helt enkelt andra prioriteringar och intressen.


Att vara kritisk handlar inte alltid om avundsjuka
Det som dock irriterar mig med din kommentar är det gamla vanliga struntpratet att om man kritiserar nåt så handlar det alltid om avundsjuka. Jag kritiserar inte cosmo eller veckorevyn p.g.a att jag tycker det är jobbigt att se vackra människor. Klart som fan att jag blir avundsjuk då och då, men det är inget jag sticker under stol med.  Och jag känner mig definitvt inte hotad av andra kvinnor.

Jag jämför helt enkelt inte mig själv med fotoredigerade fotomodeller. Och jag tycker det är tragiskt att så många tjejer gör det.

Jag kritiserar skiten för att jag helt enkelt tycker att det är... wait for it..... skit. Objektifierande, förtryckande skit som får unga tjejer att tro att de måste anpassa sig för att duga. Som får unga tjejer att tro att deras värde hänger på om de lyckas fixa en kille eller inte. Som får unga tjejer att tro att de måste vara några jävla akrobatiska horor i sängen för att kunna behålla sin killar.

Så nej, jag har varken ångest ELLER känner mig otillräcklig på det viset. Hade det varit fallet så kan jag lova att jag hade erkänt det OCH skrivit ett inlägg om det. 

Men det hade du ju vetat om du följt min blogg ett tag. ;-)


osminkad, oredigerad och fantastiskt snygg!
Emmy

Hahaha, varför anstränger sig ens människor att skriva en sån kommentar. Lilla tigeling har ett val: Hon behöver inte läsa din blogg om hon inte som vi andra faktiskt vill läsa! Fortsätt att göra ett bra jobb LadyDahmer.





Kram

Linda

foxy mama!





trist det där med att kritik alltid ska tas för avundsjuka. eller så fort man värnar om sitt barn och dess behov är man en "hönsmamma". så jävla trist att folk inte kan se bortom allt sånt.


du är ju helskön, och sänder ut en massa bra vibbar i cyberspace. synd att fler unga inte prenumererar på din blogg, (för jag gissar att prenumeranterna är i min ålder-- 25-ish) då skulle de bespara sig själva flera år av undran huruvida de räcker till, duger, är snygga/akrobatiska/flörtiga/smala nog för sina trångsynta mansgrisiga karlar.





näe tacka vet jag ett djupt inre som lyser igenom ett naturligt vackert yttre. det vi alla strävar efter, och som en del uppnår! (fan ta dem..tss)


Lady Dahmer

Emmy! sant sant! :-) (och tack o kram!)





fast å andra sidan så kan jag förstå fascinationen med nån man retar sig på! (om det nu är det tingeling gör, det är ju absolut inte säkert... hon kanske bara gjorde en reflektion) jag själv läser en del bloggar som jag egentligen tycker är skitdåliga!! Fast det är ju som du säger -- ett val. :-)

Vigdis

Words kvinna!! ;)


Tragiskt att så många går på sånt crap som skrivs i såna tidningar - just för att de känner sig otillräckliga...


Grattis till att bestigit 100-prenumerants strecket förresten!

Tessan

fast jag tycker killar borde läsa tidningar om hur man tillfredsställer en kvinna. kuken i fittan räcker, är det ju en jävla massa som verkar tro.

Emma Kaagaard Kristensen

"Det som dock irriterar mig med din kommentar är det gamla vanliga struntpratet att om man kritiserar nåt så handlar det alltid om avundsjuka."





du är ju en jävel på att tro att alla är avundsjuka på dig när dom tycker att du gör fel...





som detta nedrans tjat om "osmidig" amning... vi är ju bara avundsjuka... ja ungefär lika avundsjuk som du är på trådsmala modeller i cosmo.





sorry var bara tvungen när jag såg ditt inlägg=)


för allt handlar inte om avundsjuka... skönt att

Emma Kaagaard Kristensen

"Det som dock irriterar mig med din kommentar är det gamla vanliga struntpratet att om man kritiserar nåt så handlar det alltid om avundsjuka."





du är ju en jävel på att säga att alla som inte tycker som du är avundsjuka....





Som detta eviga tjat om "osmidig" amning, vi är ju bara avundsjuka... ja lika avundsjuka som du är på trådsmala modeller i cosmo.





Sorry var bara tvungen när jag såg detta inlägg, allt handlar ju inte om avundsjuka...=)

Emma Kaagaard Kristensen

det är nått fel på blogg.se asså... gud va störigt att man först får skriva om allt och sen kommer det upp två gånger... det är så på alla blogg.se! grrrrr!

Linda

ouch!


taskig kommentar där, emma..

Lady Dahmer

Fast Emma -- hur ofta brukar du höra mig säga att jag tror folk som kritiserar mig är avundsjuka?? Jag blir ju kritiserad dagligen för hur jag ser ut, för mina håriga armhålor, fför mina val i livet, för att jag inte använder shampoo osv. inte fan skyller jag på avundsjuka då!! Okunskap kanske. Ignorans ja. Men avundsjuka? Nej.





Och sen har jag faktiskt inte sagt alls att ALLA som kritiserar ammande mammor är avundsjuka. Men jag tror definitivt att det handlar om omedveten känsla av hot gentemot nakna kvinnor.





Anonym

Reagerade på precis samma sak som Emma. Men då har väl tingeling samma rätt att tro att du är avundsjuk på Cosmo-modellerna? Eller är det bara du som har rätten att uttrycka den "riktiga" sanningen? Suck (och innan man får någon jäkla kommentar om amningen, jag kunde inte bry mig mindre om någon satt och ammade på en restaurang där jag åt, oavsett om barnet var fastklistrat vid tutten eller om tutten bara fick hänga där medan barnet betraktade omgivningen).

elli

Fin bild på dig. Fast du ser faktiskt lite sminkad ut. Men om du nu inte är det så grattis till att se så fantstisk ut osminkad. Jag ser ut som en a jag vet inte vad jag ska säga. Jag ser hemsk ut utan smink. Jag har ändå lagt upp bilder på mig osminkad i bloggen. För att försöka komma över min rädsla att visa mig utan smink.

Lady Dahmer

Anonym -- tingeling har rätt att tycka och tro precis vad fan hon vill. Men hon tror helt fel, och därav mitt inlägg.





Elli -- jag har ju iofs vaselin på läpparna. Räknas det?


bra ide att använda din blogg som medel att komma över dina rädslor! Det funkar! Jag gör samma sak. asg





(jag blir bra på bild helt enkelt. Jag ser inte mer fabulous ut än nån annan utan smink.)

Anonym

Fan vad fin du är på bilden!! stating the obvious :D

matilda

så bra svar :-) och jättefin bild.

Emma Kaagaard Kristensen

samma sak med dig... du har rätt till att tro vad fan du vill... men jag är inte avundsjuk på ammande kvinnor över deras nakna bröst..haha... men vist fan är det iriterande när någon säger att man är det när det absolut inte är det de handlar om.





men men... ville bara påpeka det, kul att du stör dig på något som du gör mot andra, eller hur man nu ska säga det...

Lady Dahmer

Fast du Emma -- har jag sagt att DU specifikt är avundsjuk?





Och dessutom -- om du minns så snackade jag inte ens om avundsjuka när det gäller amning. Jag snackade om underliggande SVARTsjuka gentemot andra kvinnor. Jag snackade om könsroller och uppfostran av flickor och om att vi från födseln lär oss att se andra kvinnor som hot.





Att du inte förstår skillnaden mellan den diskussionen och att påstå att jag är avundsjuk på smala fotomodeller (och det erkänner jag gärna att det kan jag vara ibland) och att jag därför inte gillar cosmo (fast jag angett ganska så trovärdiga och politiska anledningar bl.a min feministiska ståndpunkt) tycker jag är märkligt.

Tingeling

Hej Alla Glada!


Jag skrev aldrig att du var avundsjuk om jag minns rätt, det är något du tolkat in själv. Skrev bara en reflektion över ditt inlägg, sen att du blev så stött utav det kan jag inte rå för. Jag skrev inte heller att min man läser tidningar och instruktioner för hur man tillfredsställer kvinnor. skratt De e ganska kul dock att folk blir så provocerade utav detta med ideal och måste försvara sig med näbbar och klor. Jag tolkar det som osäkerhet och det är fortfarande en reflektion och ingen kritik eller hint om avundsjuka.





Ps. du är fin på bilden.

Lady Dahmer - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

Ok -- det är sant, jag gjorde min egen tolkning. Beror nog antagligen på att det är vanligt att man får den sortens kommentarer när man är kritisk.


my mistake.





däremot har du rätt i om att jag har en osäkerhet. men det har inget att göra med cosmo. Jag är otroligt "rädd" att folk ska ta mig som fejk, oärlig, oäkta - jag har kämpat med att bli en sådan människa som inte har en massa masker på mig. Jag har jobbat hårt för att bli genuin och när jag får för mig att folk tror att den jag är är falsk på nåt sätt då åker klorna ut.





(min kommentarer om män hade ju inget med din kommentar att göra, bara en reflektion om att det bara är kvinnor som verkar ha det "behovet" )

Emma Kaagaard Kristensen

svartsjuka... avundsjuka... exakt lika iriterande att höra!





Du skriver:


"Jag tror faktiskt att det handlar om ren och slät svartsjuka. En annan kvinna visar upp en sexuell och åtråvärd kroppsdel. Ett naket kvinnobröst är hotfullt. Det konkurrerar och utmanar. Det kanske inte är medveten svartsjuka, man kanske inbillar sig att det handlar om annat, men jag är övertygad om att grundkänslan bottnar i sin egen osäkerhet som kvinna."





För mig är det exakt samma som att någon säger till dig att du bara är avundsjuk på anorexia modellerna i cosmo.





Du kriteserar en tidning och ett beteende som många läser och lever efter (vilket är skit pinsamt, men ändå) och dom blir sura på dig för det och kallar dig avundsjuk...





Jag och många andra kriteserar sättet du och andra gör och du kallar oss svartsjuka... vad är skilnaden?

Lady Dahmer - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

än en gång emma -- när har jag kallat DIG för avundsjuk?





jag tror säkert det finns massvis med tjejer som är avundsjuka på cosmo och kritiserar tidningen pga av sin egen otillräcklighet. Med då brukar man oftast inte komma med genomtänkta och hållbara argument.





Precis som att jag är övertygad om att det antingen handlar om snedvriden kroppsuppfattning eller svartsjuka när amningsfobikerna inte har hållbara argument.

Tingeling

Har du tagit bort min senaste kommentar? Fegis. Den var inte elak eller nåt juh. Men de e din blogg o din censur.

Tingeling

Oj sorry! E lite virrig såg inlägget nu. O förlåt om jag var taskig i mitt första inlägg. Även om vi inte delar åsikter så verkar du vara en bra tjej! Lycka till me allt, o va ska man med en blogg till om man inte kan provocera andra med den ;-)


Ciao

Lady Dahmer - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

Tingeling -- jag cencurerar aldrig. Så nej, jag har inte tagit bort din kommentar.

Emma Kaagaard Kristensen

jag undrar om du inte vill förstå eller om du bara är trög... det är väll skit samma om du säger att jag är svartsjuk eller om dom som tycker som jag är det... det är ju riktat mot MIG och dom som känner som jag gör... du skrev det ju när du hade en diskution med mig!





jag hade också många argument till varför jag kände som jag gjorde... men det räknas kanske inte om man inte är... DU...

Lady Dahmer

jag förstår alldeles utmärkt, men jag håller inte med.





hade jag sagt att "alla som tycker si eller så är avundsjuka" eller "DU är avundsjuk" -- DÅ hade jag fattat att du blivit sné. Du väljer att ta åt dig av nåt som inte var riktat till någon specifik och det säger en hel del tycker jag.

Lady Dahmer

Du är liksom inte den enda jag diskuterar amning med.

Emma Kaagaard Kristensen

men hur får du tingelings komentar till avundsjuka då?


för hon skriver inget om det... samma sak där... hon skriver inte till dig att du verkar avunsjuk men du tar åt dig och får det hon skriver till att du skulle vara det.





Du förstår nog vad jag menar tror jag...


om du skriver i en diskution som vi har att dom som tycker som som jag bara är svartsjuka så är det självklart att jag tar åt mig, det är som att jag ska skriva att alla som inte rakar sig under armarna är äkliga... men för guds skull ta inte åt dig för det var inte riktat mot dig!


Lady Dahmer - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

"bara för att du är för lat för att ta hand om ditt yttre och har ångest över att se unga snygga kvinnor..."





hur skulle du tolka det?





och som sagt -- hade jag sagt att "ALLA som tycker si och så - är avundsjuka" då hade det varit en annan femma. Skriver du att ALLA som inte rakar sig så inbegriper det mig. Skriver du däremot att "en del som inte rakar sig..." så lämnar det uttrymme för andra.





Emma Kaagaard Kristensen

"Skriver du däremot att "en del som inte rakar sig..." så lämnar det uttrymme för andra."





Vart har du skrivit EN DEL av dom som tycker så om amning är svartsjuka...?





Du skriver ju om folk som tycker som jag... inte en del, inte några, inte någon... du skriver att dom som tycker som jag gör det på grund av svartsjuka, hur kan man misstolka det?





http://ladydahmer.blogg.se/2009/march/beror-denna-amningsaversion-pa-vanlig-hederli.html#comment





om jag skiter i att skriva alla som inte rakar sig under armarna är äkliga utan bara folk som rakar sig under armarna är äkliga är det okej då eller?





du kommer bara med en massa helkonstiga bortförklaringar.





Du borde börja leva efter det du lär...





























Lady Dahmer - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

Det var ett jävla tjat. asg





jag har inte sagt till Tingeling att hon inte fick kalla mig för det ena eller det andra.





Jag talade bara om för henne att hon hade fel.





Du gör en höna av en fjäder och öschar om en massa skit som är helt irrelevant.





-----------





(och leva som jag lär? hahahaha, finns det NÅN faktiskt gör det till 100%!?? Jag har tvärtom - vid flera tillfällen här i min blogg - erkänt att jag hycklar ganska friskt.)

Emma Kaagaard Kristensen

det handlar för mig om att du ger dig på människor som inte tycker och tänker som du och sen lever du inte efter det själv... det är rätt fult att göra så tycker jag, man kan inte sitta och predika om sina åsikter och sedan sitta och svära efter folk som gör precis som du.

Emma Kaagaard Kristensen

anledningen till att det blir en stor grej för mig är för att du nekar till saker du själv sagt och det stör mig...


du är bra på att vräka ur dig saker i stundens hetta och sedan inte kunna stå för det efteråt, då är det bättre att man tar några minuter och tänker igenom det man ska skriva för att slippa neka till det efteråt... och skriver man något är det ju rätt svårt att neka till det=)

Lady Dahmer - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

du - jag kan göra precis vad jag vill i min egen blogg. Jag kan svära, jag kan predika, jag kan hyckla. Passar det inte så är det bara låta bli att läsa. Klicka vidare.





Och är det en sak jag är jävligt bra på så är det att stå för det jag säger. Sen att jag inte alltid minns allt är en annan sak, men vem fan gör det?

Emma Kaagaard Kristensen

men du nekar till saker hit och dit fram till att man kan visa dig att du skrivit det... då börjar du försvara dig i stället.


du gör det rätt ofta för att vara en som alltid står för vad du säger... man ska inte behöva kommaihåg vad man skriver för att kunna stå för det.


och för att vara en person som ska vara så förstående och "äkta" så är du en av dom mest dömmande personerna jag stött på både i verkliga livet och på internet... Du ogillar allt och alla som inte gör som du, du riktigt ogillar smala, sminkade, rakade, unga tjejer bara för att dom inte ser ut och tänker som du, alla tjejer som bär maskara är inte hjärndöda... bara så du vet.


Jag läser alltid din blogg för att hålla med, störa mig, bli förbannad, upprörd och underhållen... men jag ska sluta med det från och med nu för du är som en sektledare med storhetsvansinne och det är sorgligt om människor lever efter dina normer för du om någon borde jobba på din självkänsla och sluta dömma tjejer/kvinnor som är lyckliga oavsätt om dom sminkar sig, äter kött eller rakar fittan...


så... nu har jag sagt det jag velat länge, lycka till med din blogg!

Lady Dahmer - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

Don't let the door hit you in the ass on your way out.

Tingeling

Hej Alla Glada!


Jag skrev aldrig att du var avundsjuk om jag minns rätt, det är något du tolkat in själv. Skrev bara en reflektion över ditt inlägg, sen att du blev så stött utav det kan jag inte rå för. Jag skrev inte heller att min man läser tidningar och instruktioner för hur man tillfredsställer kvinnor. skratt


Vissa läser kama sutra och andra Cosmo ;-) De e kul o experimentera.


Personligen så läser jag allt från Cosmo till BBC History. Det är upp till föräldrarna att ge sina barn en bra grund att stå på, man kan inte förutsätta att alla ungdommar har dåligt självförtroende och mår dåligt av sådana tidningar. Ska vi införa censur? Nä... De e ganska kul dock att folk blir så provocerade utav detta med ideal och måste försvara sig med näbbar och klor. Jag tolkar det som osäkerhet och det är fortfarande en reflektion och ingen kritik eller hint om avundsjuka.





Ps. du är fin på bilden.

Lady Dahmer - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

Tingeling -- som jag redan skrivit:





Ok -- det är sant, jag gjorde min egen tolkning. Beror nog antagligen på att det är vanligt att man får den sortens kommentarer när man är kritisk.


my mistake.





däremot har du rätt i om att jag har en osäkerhet. men det har inget att göra med cosmo. Jag är otroligt "rädd" att folk ska ta mig som fejk, oärlig, oäkta - jag har kämpat med att bli en sådan människa som inte har en massa masker på mig. Jag har jobbat hårt för att bli genuin och när jag får för mig att folk tror att den jag är är falsk på nåt sätt då åker klorna ut.





men osäkerhet ang. min egen attraktion eller vad det nu är du syftar på..? Nej, det har inget med min kritik att göra. Om du läst min blogg så vet du att jag är VÄLDIGT engagerad i feminism och genus.





(min kommentarer om män hade ju inget med din kommentar att göra, bara en reflektion om att det bara är kvinnor som verkar ha det "behovet" )

Anonym

Du är otroligt vacker och jag skulle göra vadsomhellst för att få se ut som du:love:Kramar/Uta

Linn. T

Haha, förlåt men jag kan inte annat än skratta åt hur folk måste dra allting rätt upp i näsan ibland!



Ta och dra ut huvudet ur arslet och ser dig omkring, vi är ju olika som människor och tack och lov för de! Det handlar inte om avundsjuka eller inte.

Tänk om vi alla var tvungen att se ut som Carmen Electra (inget ont om Carmen).

Men det är väl våra olikheter i våra utseenden som gör oss intressanta som individer.

Men idag verkar väldigt många sträva efter någon slags stil ikon, spacklad och piffig.

Att vara vacker utan smink är en sak, men att ha den styrkan att "kunna känna sig vacker utan smink" är en helt annan och de är det nog inte många tjejer idag som kan säga att det är.

Tycker de är super roligt att se när någon vågar lägga ut bilder på sig själv, osminkad. :-d



Jag personligen sminkar mig och trivs väldigt bra med det, men jag har heller inge problem med att gå osminkad vare sig jag är hemma eller bland massa folk.

Tyvärr har jag en hel del ärr i ansiktet som jag inte riktigt trivs med, kanske en dag gör jag det, jag hoppas det :-)



Tycker det är jätte roligt att läsa din blogg, verkligen! Finner mycket av dina åsikter väldigt intressanta :-)

Inte alltid jag håller med dig kanske, men man behöver inte hålla med alltid, för att finna det intressant och roande :-)

Enligt mig i alla fall :-)



Ha det så bra!

/ l.



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog