Norrlands baksidor

Jag har världens största myggbett.

Det började som en liten liten röd prick. Typ världens minsta myggbett. I förrgår.

Men igår var den c:a 2.5 cm i diameter. (se grön cirkel) Och nu idag är den c:a fem, sex centimeter. (se röd cirkel)

Seriöst. Det är skitskumt. Hypokondriker som jag är så är jag övertygad om att jag fått en ovanlig sjukdom alt. blivit biten av nån elak insekt. (farlig givetvis)


Sandra

Man kan bli överkänslig mot betten, eller så är det gangstermyggor! Min mamma är allergisk och varje gång hon får bett så ser det ut så.

Angelica

ALLA mina myggbett blir såna! :-(

Kan lova att det är fruktansvärt att vara överkänslig mot dessa små jävlar på sommaren...



Tror inte du fått en sjukdom, men förstår dig - en hypokondriker vet hur det är ;-P

emmy

myggen är hemska i år! Jag har fullt med såna BÖLDER på min kropp! Jävla skit. Jag hatar mygg.

Sylvia

det är väl sagt att myggorna är mer giftiga i år? har jag hört ryktas i byn ;D

Helle

Vissa myggor är giftigare än andra... Felicia fick sånna monsterbett som var stenhårda & gjorde ont samtidigt som de kliade helvetiskt, för några år sen. Hon fick Tavegyl av läkaren & så köpte vi Xylokainsalva..

j

du är säker på att det är ett myggbett då och inte fästing? borelia blir ju en röd cirkel sådär.

men jag har också fått såna monsterbett typ så hela benen svullnat upp och så.

Lady Dahmer - Confessions of a Neurotic Attentionwhore

tja.. såvida det inte var en fästing som bet och sen hoppade av direkt. Har inte haft nån.

Jessica

Japp så ser man ut häruppe:thumbdown:

Maria Gustafsson

Hejsan!

Det kan vara en blinning som stuckit dig. Ha bara koll på det så det inte blir infekterat för då måste du till doktorn.

Ha det gott i sommarvärmen.

Kram Maria

Isabella

En kompis till familjen fick såna myggbett, hon var överkänslig. Men en sak som gör att man inte får utslag av betten är pollentabletter. Då jag äter pollentabletter (ex. Loratadin men spelar ingen roll för mig) så får jag inga utslag även om jag blir stucken :-)

Anna

När jag var mindre så var jag superöverkänslig mot myggor och fick såna där jättestora bett överallt! Det har som tur är lugnat ner sig nu ^^

Annars så är ju Salubrin the shit alltså <3 (Om du som jag inte kan låta bli att klia vill säga ;D)

Anaiah

Mördarmyggorna är i farten!



Seriöst, det finns ju olika myggor på olika ställen i landet (tror Sverige har 5-6 olika sorter) och är man inte van vid dem så reagerar man starkare.

Lina

Tjena hej! Är du säker på att det inte är ett fästingbett? ( alltså borrelia) Jag jobbar på akuten och har sett ganska många bett. Dock så ska det ha varit en prick där i minst 5 dagar innan man kan misstänka borrelia.



Kliar det? Är det röda större än en 5 krona?

Anonym

Kan ju även vara ett bromsbett,mycket sånna här i Hälsingland som du kanske vet.

Anonym

Malaria-myggan har hittat till Sverige. ;-)

joh

Hälsingland = Norrland ? Här i Kiruna tycker vi att södra sverige börjar i Piteå... :-P /Joh

Joh

igen , de finns nåt som heter "after bite" på apoteket som gör att myggbetten inte kliar.. ;-)/Joh

nicole

Mina myggbett brukar vara dubbelt så stora :/ :thumbdown: Ha det bra!

anna

jag fick borelia för ett tag sen. såg ut så först men sen växtre det fram en ring utanför bettet...

carro

blev lite nyfiken på vad det står på benet?! "See..." eller e jag nyktert full och ser i syne?



kram

carro

Ber ödmjukast om ursäkt då jag fick förklaringen längre ner! trodde det var ett bus med brun utan sol först :)



Ha en fortsatt underbar sommar!:-P

erica

haha, tycker det ser ut som SEB, smygreklam

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog