Ingen kan göra allt men alla kan göra något. Tillsammans är vi starka.
(Kopierat från Mandragora, jag är för lat att skriva ett eget inlägg just nu) Gillette måste vara årets dummaste företag som jobbar från en sexistisk tävling till ömma rakningsrelaterade råd mellan mor och dotter. Men företaget har åtminstone tagit åt sig av kritiken och faktiskt lagt ner sidan.

(Människor som jag som gnäller och bloggar KAN göra skillnad. Man måste inte stå på barrikaderna eller annordna massdemonstrationer, skriva böcker eller hålla föredrag. Genom att engagera människor i liten skala på nätet kan man göra storverk IRL!)
Linnéa i Alabama

Jag tycker att det är så bra att du belyst detta med Gilette och verkligen visat vad "word of mouth" och bloggar kan bidra till. Kass tävling och kasst varumärke.

Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen

Absolut kan man påverka! (Blir smått irriterad på de som hävdar motsatsen!)

Var det inte så att för flera år sen så började folk plocka ut tandkrämstuberna ur tandkrämstubernas kartong och lämna kartongerna i butiken, för att man skulle sluta med den onödiga kartongen.....? (kan vara en skröna, har bara hört om det, flertalet gånger dock)

Ellie

Hej. Har du sett det här: http://www.dn.se/ekonomi/kronofogden-lanserar-sajt-for-kvinnor ? Det borde göra dig upprörd. Det gjorde i alla fall mig upprörd och jag är inte ens tillnärmelsevis så engagerad i könskampen som du :-)



Jag blev så irriterad så jag anmälde dem för diskriminiering: http://elliebubban.wordpress.com/2011/05/31/upp-till-kamp/



Alla kan göra något, eller hur? :-)



I övrigt vill jag säga att jag gillar din blogg jättemycket, även om jag långtifrån håller med om allt du skriver. Keep up the good work! :-)

Felicia

Kan inte låta bli att känna en viss känsla av... "wow", även om ämnet är hemskt och gillette är hemska, så blir jag helt: wow jag länkade ju till gillettes hemsida på apor-gruppen (facebook), redan den 24e!!



Astöntigt. Men det känns som om tidningarna skriver tack vare mig, även om jag vet att det är "tack vare" gillette :-( men man kan väl få ha lite kul i livet? :-d



/1st!

Latifa

Du är bäst! Heja dig!!

Lexie

Här är en tänkvärd artikel. http://www.dn.se/kultur-noje/vi-ar-pa-helt-fel-spar



Bra jobbat med Gilette!

Malin

Svenskarna skulle kunna gora sa mycket storre inverkan pa allt mojligt om de klagade mer. Nar jag jobbade pa Procter & Gamble hanterade jag ca 50 engelska och irlandska samtal/asikter/klagomal per dag via telefon och ytterligare 100 per dag via email. Kritik (bra och ibland mindre bra) strommar in fran dag ett fran dem om det blivit en miss ( i de mindre bra fallen) i marketing eller utformningen av en produkt och man lyssnar faktiskt. Haller inte konsumenterna med om stegen man tagit i en lansering eller liknande sa finns det ju ingen poang sa da ses det over. Samtidigt vet jag att de svenska tjejerna tar emot kanske 3 eller 4 samtal - fran Sverige. Det ar samma foretag samma produkter, samma hemsidor, samma marketing. Nu ar jag saklart valdigt lojal till P&G och vet och tycker att de ar jatteduktiga pa det de gor - framfor allt ar de bra pa att lyssna, det vet jag first hand, for att jag var en av de personerna som forde den talan vidare och fick se forandringarna ske baserat pa kritiken - eller berommen, saklart. Men hur kommer det sig att svenskarna sitter hemma och muttrar medan engelsmannen ringer upp och informerar foretaget om att de tycker nagor ar extra fel eller extra bra?

Åsa

Sant. Försöker själv att göra något åt saker och ting med min blogg...



http://asahoffman.blogg.se/2011/may/namninsamling-for-rattvisan.html

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress
Powered by Jasper Roberts - Blog